خبرگزاری کار ایران

سفیر ایتالیا:

بخش کشاورزی اولویت نخست ایتالیا برای فعالیت در ایران است

سفیر ایتالیا گفت: ایتالیا کشوری است که همواره روابط خود را با ایران حفظ کرده است و بر گسترده شدن این روابط در شرایطی که تحریم‌ها لغو شده است، اصرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سفیر ایتالیا در اجلاس اقتصادی ایران و ایتالیا با اشاره به برگزاری این اجلاس در تهران، گفت: ما از سال گذشته به دنبال برگزاری این گردهمایی‌ بودیم. 

مائورو کنچاتوری ادامه داد: استقبال از این اجلاس ثابت کرد که ایده برگزاری چنین نشستی، درست بوده و صحبت‌های آقای تخت‌روانچی نیز نشان‌دهنده اهمیت این اجلاس است.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای گفت: در یکسال و نیم گذشته مذاکرات برای لغو تحریم‌ها صورت گرفت اما ایتالیا کشوری  است که همواره روابط خود را با ایران حفظ کرده است و بر گسترده شدن این روابط در شرایطی که تحریم‌ها لغو شده است، اصرار دارد.

سفیر ایتالیا در ایران افزود: دیدار روسای دولت دو کشور در رم و تهران نشان‌دهنده استحکام روابط دو کشور است. در سفر آقای روحانی به ایتالیا و نخست‌وزیر ایتالیا به ایران تفاهم‌نامه‌های بسیاری امضا شد و ما اکنون به دنبال فراتر از تفاهم‌نامه و ترسیم نقشه راه هستیم. کشاورزی، صنعت و انرژی حوزه‌هایی هستند که ما می‌خواهیم در آن فعالیت کنیم که در بین آنها کشاورزی اولویت نخست را دارد.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته معاون وزیر کشاورزی ایتالیا برای بازدید از نمایشگاه کتاب به ایران سفر کرده بود و در طول این مدت نیز دیدارهای مهمی انجام داد و برخی تفاهمات نیز به امضا رسیده است.

وی در پایان به نقش جغرافی - سیاسی ایران اشاره کرد و گفت: جایگاه کشور ایران و نقش آن در منطقه بسیار مهم است و حضور معاون وزیر خارجه ایتالیا در این همایش دو روزه نیز مؤید همین موضوع است.

کد خبر : ۳۷۱۸۴۳