خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور مطرح کرد:

تاکید بر تشکیل اتاق بازرگانی مشترک ایران و اسلواکی

رییس جمهوری در دیدار سفیر جدید اسلواکی در تهران اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به گسترش همکاری ها با اتحادیه اروپا و از جمله اسلواکی است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز سه شنبه هنگام دریافت استوارنامه «لوبومیو گلیان» سفیر جدید اسلواکی اظهارداشت: روابط ایران و اتحادیه اروپا درحال نوسازی است و زمینه برای همکاری های مشترک در همه حوزه های اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی آماده است.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه اسلواکی ریاست آتی شورای اتحادیه اروپا را برعهده خواهدداشت، گفت: ریاست براتیسلاوا بر این شورا، می تواند پنجره ای برای سرعت بخشیدن در همکاری های تهران و اتحادیه اروپا باشد.

روحانی با تشریح توانمندی ها و امکانات گسترده ایران گفت: روابط دو کشور در همه حوزه ها و از جمله اقتصادی باید بیش از پیش گسترش یابد و بی تردید استحکام روابط بانکی ایران و اسلواکی ، روند این همکاری ها را شتاب می بخشد.

رییس جمهوری به ضرورت همکاری مشترک بخش های خصوصی ایران و اسلواکی اشاره کرد و گفت: تقویت روابط میان اتاق های بازرگانی دو کشور و تشکیل "اتاق بازرگانی مشترک" نقش مهمی در ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی و تجاری تهران – براتیسلاوا برجای می گذارد.

سفیر جدید اسلواکی در تهران نیز در این دیدار با تشریح اولویت های ماموریت خود در تهران گفت: اسلواکی مصمم به توسعه همکاری های همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران است.

«لوبومیو گلیان» با تقدیم استوارنامه خود به دکتر روحانی، افزود: ایران کشوری غنی، با مردمی تحصیلکرده و با فرهنگی متمدن است و تلاش اسلواکی، بنای روابطی مستحکم با تهران در همه حوزه ها بویژه سیاسی و اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه سفارت اسلواکی در تهران، با برعهده داشتن همزمان فعالیت های دیپلماتیک مرتبط با افغانستان، پاکستان و خاورمیانه عملا سفارتخانه ای منطقه ای است، اظهارداشت: اسلواکی در دوره ریاست بر شورای اتحادیه اروپا نیز تلاش خود را برای تقویت همکاری های این اتحادیه با ایران بکار می گیرد.

 

کد خبر : ۳۷۲۰۹۲