خبرگزاری کار ایران

وزیر سابق کشاورزی درواکنش به مواضع اخیر نسبت به تولیدمحصولات تراریخته در کشور:

چرا هیچکس نمی‌ گوید 90 درصد از موادغذایی وارداتی تراریخته است؟

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۱۶۸

وزیرسابق کشاورزی گفت:90 درصد محصولات وارداتی به کشور تراریخته هستند که ما آنها را استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی کلانتری در نشستی خبری درباره تولید محصولات تراریخته در کشور، اظهارداشت: کشورهای بزرگ صادر کننده مواد غذایی از جمله آرژانتین، برزیل و آمریکا، تولید کننده مواد تراریخته هستند؛ همچنین کشورهایی که مصرف کنندگان بزرگ مواد غذایی هستند، مانند چین و هند، به تولید این محصولات روی آورده اند.

دبیر کل خانه کشاورز افزود:عادت داریم با اطلاعات کم، تصمیمات کلان بگیریم،چرا ما باید از پیشرفت و از فناوری‌های مدرن بترسیم؟ مدل‌های قدیمی تحقیقات کشاورزی امروزه پاسخگوی نیاز جوامع نیستند و کشوری مثل ایران که با بی آبی مفرط روبرو است، مجبور به استفاده از فناوری‌های نوین است.

کلانتری در ادامه گفت: دلیل اصلی تولید محصولات تراریخته، افزایش تولید نیست بلکه حفظ محیطزیست است.

او افزود: استفاده از تکنولوژی‌های نوین در راستای حفظ منافع ملی، امنیت غذایی و حفظ محیط زیست انجام می‌شود وایجاد هراس در جامعه و نگران کردن مردم هیچ دستاوردی برای کشور نخواهد داشت و ما را روز به روز به بیگانگان وابسته تر می کند.

کلانتری در ادامه گفت:در حال منابع آب به کمتر از 88 میلیارد متر مکعب رسیده است، یعنی ما حداقل 40 درصد منابع آبهای تجدید پذیر خود را از دست داده ایم، طی 5 سال آینده منابع آبهای تجدید پذیر ما به کمتر از 80 میلیارد متر مکعب خواهد رسید؛ اما متاسفانه هنوز سیاست‌های کلی و تحقیقاتی ما براساس همان 132میلیارد متر مکعب منابع آب تجدید پذیر انجام می شود و گویا هنوز به این باور نرسیده ایم که این منابع کاهش یافته است.

وزیر سابق کشاورزی گفت:چرا هیچکس نمی‌ گوید90درصد از محصولات وارداتی به کشور از جمله روغن، سویا و گوشت تراریخته هستند و حداقل سالانه 3 تا 4میلیارد دلار محصولات تراریخته وارد کشور می‌شود و ما آنها را مصرف می کنیم. چرا این اقدام ایرادی ندارد اما تولید آنها مشکل ایجاد می‌‌کند؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز