خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون پوشاک عنوان کرد:

1100 میلیارد دلار؛ گردش مالی پوشاک در سراسر جهان/ توانمندی ایران برای صادرات پوشاک

مهتا گفت: امیدوارم ایران با تقویت بازار صادراتی خود بتواند در بازارهای جهانی حضور قوی‌ای در زمینه پوشاک داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس فدراسیون پوشاک در حاشیه امضا تفاهم‌نامه این فدراسیون با اتحادیه پوشاک تهران با اشاره به سابقه این مجمع جهانی اظهار داشت: این فدراسیون بیش از 40 سال سابقه فعالیت دارد و 60 کشور جهان عضو آن هستند و مهمترین نکته این است که به هیچ کشوری وابسته نیست.

راهول مهتا ادامه داد: دیگر اهداف اصلی این فدراسیون فراهم کردن بستر مناسبی برای ارتباط مستقیم اعضا با یکدیگر است تا نیازها و افکار خودشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

وی افزود: ما هر سال در یکی از قاره های جهان اجلاس خود را برگزار می‌کنیم که در اجلاس سال گذشته ایران توانست با رأی اکثریت اعضا به عضویت این فدراسیون درآید. از دیگر فعالیت‌های این فدراسیون کمک کردن به کشورهایی است که در بخش‌های مختلف دچار ضعف و کمبود اطلاعات هستند و نیازمند حمایت ویژه سایر اعضا.

مهتا افزود: به عنوان مثال بنگلادش یکی از کشورهایی است که در حوزه پوشاک فعال است اما این کشور به لحاظ مشکلاتی که در قوانین کار و کارگری وجود دارد همواره دچار چالش بوده است که ما توانستیم با کمک گرفتن از سایر اتحادیه‌های پوشاک اروپایی مشکلات آنها را حل کنیم.

وی با اشاره به میزان گردش مالی این فدارسیون گفت: میزان گردش مالی کل پوشاک در جهان 1100 میلیارد دلار است که اعضای این فدراسیون 500 میلیارد دلار آن را در اختیار دارد.

وی افزود: پوشاک فقط مختص کشور خاصی نیست به طور مثال کشور هند باتوجه به اینکه درصد کمی از آنها مسلمان هستند اما پوشاک خود را به عربستان و سایر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌کنند و من امیدوارم ایران نیز با تقویت بازار صادراتی خود بتواند در بازارهای جهانی حضور قوی‌ای داشته باشد.

 

کد خبر : ۳۷۲۶۲۱