خبرگزاری کار ایران

عوارض آزادراه تهران-قم 35 تا 40 درصد هزینه نگهداری آن راتامین می‌کند

معاون وزیر راه و شهرسازی از تأثیر ناچیز لغو اخذ عوارض آزادراه تهران‌- قم در ایام نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: درآمدی که از اخذ عوارض در این آزادراه به دست می‌آید پس از کسر هزینه جاریِ آن بین 35 تا 40 درصد هزینه نگهداری کل این آزادراه را تأمین می‌کند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داوود کشاورزیان افزود: لغو اخذ عوارض در مدت برگزاری نمایشگاه کتاب،ضرر چندانی به درآمدهای ما از این آزادراه وارد نکرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهارداشت: در طول روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب عوارض این آزادراه در ورودی شهر قم از خودروهای عبوری اخذ می‌شد که با این اقدام تنها خودروهایی که می‌خواستند به فرودگاه امام (ره) یا شهرستان‌های جنوب تهران تردد کنند عوارض نمی‌دادند بنابراین این مقدار تأثیر چندانی بر درآمد این آزادراه نداشت.

بیست ونهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در روزهای 15 تا 25 اردیبهشت ماه امسال در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب واقع در آزادراه خلیج‌فارس، روبه روی حرم امام خمینی (ره) برگزارشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در طول ایام غیر نمایشگاه نیز بسیار پیش می‌آمد که عبور خودروها از عوارضی آزادراه تهران ـ قم را آزاد کنیم و به خودروها اجازه می‌دادیم تا بدون پرداخت عوارض رد شوند، ضمن آنکه در ورودی شهر قم نیز عوارض اخذ نمی‌شد.

کشاورزیان درباره تأمین هزینه‌های نگهداری آزادراه تهران ـ قم از محل اخذ عوارض گفت: درآمدی که از اخذ عوارض در این آزادراه به دست می‌آید پس از کسر هزینه جاریِ آن بین 35 تا 40 درصد هزینه نگهداری کل آزادراه را تأمین می‌کند.

به گزارش ایلنا، به طور میانگین روزانه بیش از 15 هزار خودرو از آزادراه تهران - قم تردد می کنند و در برخی از روزهای تعطیل تردد خودرو در این آزادراه به بیش از 70 هزار دستگاه افزایش می یابد.

 

کد خبر : ۳۷۳۱۹۴