خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک مسکن:

زمینه‌های رشد و رونق بخش مسکن آغاز شده/ بخش مسکن نیازمند نظام جامع تامین مالی است

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۶۱۳

مدیرعامل بانک‌مسکن از آغاز زمینه‌های رشد و رونق بخش مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد هاشم بت‌شکن در میزگرد سیاسی ارزیابی اثربخشی الگوهای تامین‌مالی در اقتصاد ایران که در حاشیه همایش سالانه پولی و ارزی اظهار داشت: رویکرد اصلی برگزاری این همایش گره‌گشایی به منظور ایجاد رونق اقتصادی با محورهای اجرایی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است.

وی افزود: اثربخشی الگوهای تامین‌مالی در بخش‌مسکن و ساختمان همواره به عنوان بخش پیشران اقتصادی مطرح بوده که براساس اصل 33 قانون‌اساسی، تامین‌مالی مسکن و تجهیز منابع بلندمدت با نرخ کم و در استطاعت بودن آن مطرح بوده که در این راستا ثبات اقتصادی و کنترل نرخ تورم از راهکارهای احیای تسهیلات بلندمدت و تبدیل به نقد این حوزه محسوب می‌شود.

مدیرعامل بانک‌مسکن متذکر شد: در بخش کلان اقتصادی دست‌اندازهایی مانند رشد پایه پولی، تورم و نقد شوندگی وجود دارد، البته افزایش بی‌رویه تسهیلات در بخش مسکن حباب قیمتی و کاهش قدرت خرید مردم را به دلیل عدم استطاعت در پرداخت اقساط به همراه دارد و اقتصاد بانک بدون تعادل می‌تواند منجر به اضافه برداشت بانک‌ها می‌شود.

بت‌شکن با بیان اینکه بخش مسکن نیازمند نظام جامع تامین مالی است، گفت: پیش از این با وجود بانک رهنی در کشور که به نوعی با بانک‌ ساختمان که تکمیل‌کننده بانک رهنی بود در ارتباط بود که به ایجاد شهرک‌های جدید و توسعه صنایع وابسته در امور ساختمانی و اجرای طرح‌های عمرانی شهری و روستایی می‌پرداخت و به نوعی تشویق سرمایه‌گذاری خصوصی بود.

وی گفت: منظومه تامین‌مالی مسکن نهادسازی برای شرکت‌های لیزینگ مسکن، صندوق‌های زمین ساختمان، شرکت تامین سرمایه حساب امانی، اوراق حق‌تقدم تسهیلات مسکن و گواهی سپرده است.

مدیرعامل بانک‌مسکن در پایان با اشاره به تحرک بخش مسکن گفت: در بخش تسهیلات مشارکت‌مدنی مسکن، فروردین‌ماه 86 درصد و اردیبهشت ماه 69 درصد نسبت به دوره مشابه در سال قبل رشد داشته‌ایم و زمینه‌های رشد و رونق بخش مسکن آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز