خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات مطرح کرد:

گسترش همکاری‌های ایران و آذربایجان در سه حوزه زیارت، سیاحت و سلامت

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۹۰۹

واعظی گفت: همکاری‌های ایران و آذربایجان در سه حوزه زیارت، سیاحت و سلامت گسترش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، در جریان بازدید از کریدور خط آهن شمال به جنوب توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و شاهین مصطفی‌یف وزیر اقتصاد و صنایع و روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان و دیدار و گفت‌وگوی مشترک در منطقه آزاد انزلی، واعظی بر ایجاد تسهیلات و گسترش خدمات در سه حوزه زیارت، سیاحت و سلامت برای طرف آذربایجانی تاکید کرد.

واعظی در این دیدار با اشاره آمادگی و اشتیاق ایران برای فعالیت در زمینه‌های محتلف گفت: وجود ظرفیت‌های مختلف مشترک بین دو کشور مانند مرز جغرافیایی یا دریای خزر می‌توان به گسترش روابط و مناسبات بین دو کشور در حال حاضر و آینده بسیار امیدوار بود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با برشمردن برخی فعالیت‌ها گفت: احداث کارخانه داروسازی، ساخت کارخانه خودروسازی، ایجاد بیمارستان مجهز، همکاری‌های کشاورزی و همکاری‌ها و فعالیت مشترک در حوزه دریای خزر از اهم پیشنهادات ایران به آذربایجان است.

واعظی با توضیح ابعاد مختلف پیشنهادات مطرح شده و بررسی‌های کارشناسی در یکسال گذشته گفت: کارشناسان دو طرف در هر یک از این حوزه‌ها ضمن بررسی و مطالعه لازم برای اجرای این پروژه‌ها و شناسایی عوامل و موانع احتمالی به مسوولان، جلسات و مذاکرات بین مسوولان دو طرف انجام شده و در حال نهایی شدن است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اهمیت پروژه خط آهن کریدور شمال به جنوب گفت: اهمیت بالای این پروژه برای ایران، آذربایجان و کشورهای منطقه باعث شد از تمام توان و ظرفیت خود برای تکمیل و اجرای این پروژه حیاتی بهره بگیریم.

رییس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی همچنین با تاکید بر گسترش همکاری‌های دو کشور در سه حوزه سیاحت، زیارت و سلامت گفت: امیدوارم با تشکیل کمیته مشترک و رفع موانع احتمالی شاهد شکوفایی روابط دو کشور با اجرای این زمینه های همکاری باشیم.

شاهین مصطفی‌یف وزیر اقتصاد و صنایع آذربایجان نیز با تاکید بر اهمیت گسترش روابط و مناسبات دو کشور ایران و آذربایجان گفت: وجود ظرفیت های مختلف در ایران زمینه ساز علاقه‌مندی آذربایجان برای افزایش مناسبات اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری شده است.

رییس آذری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان گفت: ما ضمن اعلام آمادگی در همه زمینه‌های مطرح شده توسط دکتر واعظی آمادگی بخش‌خصوصی آذربایجان را برای سرمایه‌گذاری در ایران در زمینه‌های مختلف از جمله ساخت هتل، گردشگری و توریسم را اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز