خبرگزاری کار ایران

نوبخت تاکید کرد:

تلاش دولت بر تامین سهم 10 درصدی مالیات در تولید ناخالص داخلی

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: دولت ابزارها، امکانات و منابع مورد نیاز را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار خواهد داد تا بتواند نسبت 10 درصدی مالیات را به تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده در قانون برنامه ششم توسعه محقق کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت محمدباقر نوبخت امروز (شنبه) با حضور در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور با تاکید بر بند مصرح 17 سیاست های اقتصاد مقاومتی افزود: براساس این بند، سهم مالیات ها در درآمدهای دولت باید افزایش پیدا کند.

در بند 17 سیاست های اقتصاد مقاومتی، بر ﺍﺻﻼﺡ ﻧﻈﺎﻡ ﺩﺭﺁﻣﺪﻯ ﺩﻭﻟﺖ ﺑﺎ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺳﻬﻢ ﺩﺭﺁﻣﺪﻫﺎﻯ ﻣﺎﻟﻴﺎﺗﻰ تاکید شده است.

وی با اشاره به رشد وصول مالیات در دو ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل گفت: اقتصاد کشور در حال خروج از رکود است. شرایط رونق اقتصادی، افزایش سهم مالیات ها را از بودجه طلب می کند، البته نه از محل افزایش نرخ ها و فشار بیشتر بر مودیان موجود، بلکه با شناسایی آن بخش از اقتصاد که هم اکنون از مالیات مستثنی یا معاف است و یا ما از آن مغفول مانده ایم.

سخنگوی دولت اظهار داشت: کار در دستگاه مالیاتی، به دلیل اخذ قاطعانه و عادلانه مالیات سخت است و علاوه بر آن باید مراقب بود محبوبیت و اعتبار این سازمان به واسطه مالیات ستانی خدشه دار نشود.

نوبخت با اشاره به اینکه عده ای در کشور فرار مالیاتی را یک هنر می دانند، گفت: فرهنگ مالیات گریزی در کشور وجود دارد و هنر شما این است که با رعایت عدالت، قاطعانه مالیات را وصول کنید.

وی در خاتمه، خواستار تلاش همه جانبه و کار جهادی همکاران این دستگاه برای اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی شد.

 

 

کد خبر : ۳۷۵۳۶۳