خبرگزاری کار ایران

زمانی‌نیا خبرداد:

علاقه لیتوانی به سرمایه‌گذاری در بخش گاز مایع فشرده ایران

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت از علاقه لیتوانی به همکاری و سرمایه‌گذاری در بخش ال.ان.جی (گاز مایع فشرده) ایران و خرید نفت از کشور ما خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیرحسین زمانی‌نیا عصر امروز پس از دیدار با «الکساندرز اسپروگیس» معاون وزیر انرژی لیتوانی، افزود: لیتوانی در زمینه گاز طبیعی مایع شده (ال.ان.جی) دتجربه خوبی ارد و بر این اساس، پیشنهاد همکاری در زمینه فنی و سرمایه گذاری از سوی لیتوانی ارایه شد که قرار است بررسی شود.

وی مطالعه در بخش شیل اویل و شیل گس را از دیگر پیشنهادهای لیتوانی به ایران در این دیدار عنوان کرد و ادامه داد: معاون وزیر انرژی لیتوانی اعلام کرد این کشور دارای تاسیسات تبدیل ال.ان.جی به گاز طبیعی به صورت شناور و روی کشتی است.

زمانی نیا اضافه کرد: لیتوانی با برخورداری از این تاسیسات، به همکاری با ایران در بخش ال.ان.جی در قالب فنی و سرمایه گذاری علاقه دارد.

معاون وزیر نفت درباره صادرات نفت خام به لیتوانی تاکید کرد خرید نفت خام در این کشور از سوی بخش خصوصی صورت می گیرد و بخش خصوصی این کشور به خرید نفت خام و فرآورده نفتی از ایران علاقه دارد و قرار است در این زمینه با بخش خصوصی این کشور مذاکره شود.

وی یادآوری کرد: لیتوانی امیدوار است میزان وابستگی به منابع انرژی روسیه را از ٩٠ درصد به ٥٠ درصد برساند.

 

کد خبر : ۳۷۵۸۶۶