خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد:

تفاوت نرخ تعرفه خدمات‌درمانی با قیمت تمام شده سال‌های گذشته

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۲۴۴

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: نرخ تعرفه خدمات‌درمانی با قیمت تمام شده سال‌های گذشته فاصله دارد.

به گزارش ایلنا، محمد آقاجانی درباره سیر تصویب تعرفه خدمات‌درمانی در سال 1395 گفت: در 4 آذرماه 1394 پیشنهاد تعرفه سال 1395 از سوی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی به صورت مشترک و با رشد 15 درصد به شورای‌عالی بیمه تقدیم شد. از آن تاریخ تا اواخر اسفندماه 1394، وزارت‌بهداشت به صورت مستمر پیگیر تصویب تعرفه‌ها در شورای‌عالی بیمه بود.

وی ادامه داد: در روزهای پایانی اسفندماه 1394 جلسه شورایعالی بیمه تشکیل و به دلیل مخالفت سازمان های بیمه‌گر، شورا موضوع را به هیئت وزیران ارجاع کرد.  پس از طرح و بررسی موضوع در چند جلسه، هیئت محترم وزیران یکشنبه 9 خردادماه 95 افزایش کلی تعرفه بخش‌دولتی و خصوصی را به میزان 10درصد تصویب کرد و تعرفه را برای تصویب جزئیات به شورای‌عالی بیمه خدمات‌درمانی ارسال کرد.

وی متذکر شد: البته تعرفه تصویب‌شده با پیشنهاد وزارت‌بهداشت که حداقل 15 درصد را ضروری می‌دانست فاصله دارد و با وجود اینکه رشد 10 درصد در حدود نرخ تورم پیش‌بینی شده سال 1395 است، ولی مشکل اینجاست که نرخ تعرفه خدمات‌درمانی با قیمت تمام شده از سال‌های گذشته تا‌کنون فاصله داشته و این فاصله موجب عدم توسعه یافتگی بخش سلامت شده است.

محمد آقاجانی در پایان گفت: نکته مهم اینکه رعایت قانون یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر اجتماعی است و همه پزشکان و موسسات پزشکی دولتی و خصوصی مکلف به رعایت قانون هستند و مطمئنا جامعه پزشکی همراهی لازم را خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز