خبرگزاری کار ایران

با سرمایه گذاری ٨٠٠ میلیون دلاری در پتروشیمی مهاباد و سنندج

بزرگترین سرمایه گذاری تاریخی دولت در یک منطقه کردنشین اجرایی شد

وزیر نفت سرمایه گذاری حدود ٨٠٠ میلیون دلاری در پتروشیمی سنندج و مهاباد را بزرگترین سرمایه گذاری تاریخی دولت برای توسعه صنعتی یک منطقه کردنشین عنوان کرد و گفت: «توسعه مناطق کردنشین غرب کشور»، پیام سفر رئیس جمهوری به مهاباد است.

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه درباره افتتاح رسمی پتروشیمی مهاباد از سوی دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری با اشاره به این که پتروشیمی مهاباد یکی از اهداف اصلی وزارت نفت در زمان طراحی خط لوله اتیلن غرب بوده است، یادآور شد: ایده و طرح ساخت خط لوله اتیلن غرب از سوی وزارت نفت در سال ٨١ مطرح و به تصویب دولت اصلاحات رسید.

وی با بیان این که یکی از اهداف احداث خط لوله اتیلن غرب توسعه مناطقی بود که احتمال احداث پتروشیمی در آن وجود نداشت، تصریح کرد: احداث پتروشیمی در مهاباد و سنندج به منظور توسعه مناطق کردنشین از همان ابتدا در این طرح گنجانده شد.

زنگنه با اشاره به این که خوشبختانه احداث هر دو پتروشیمی مهاباد و سنندج به پایان رسیده و پس از افتتاح پتروشیمی مهاباد ظرف چند ماه آینده پتروشیمی سنندج نیز به بهره برداری می رسد، افزود: هر کدام از این دو پتروشیمی بصورت جداگانه ٣٣٠ هزار تن پلی اتیلن و بوتن تولید می کند.

وی پیام سفرحسن روحانی، رئیس جمهوری به مهاباد را توسعه مناطق کردنشین غرب کشور عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری حدود ٨٠٠ میلیون دلاری در پتروشیمی سنندج و مهاباد بزرگترین سرمایه گذاری تاریخی است که دولت برای توسعه صنعتی در یک منطقه کردنشین انجام داده است.

به گفته وزیرنفت، قرار است برای توسعه بخش پایین دستی، در هر دو پتروشیمی مهاباد و سنندج شهرک صنعتی بزرگی برای صنایع پایین دستی احداث شود.

 

 

کد خبر : ۳۷۶۳۷۷