خبرگزاری کار ایران

ضرورت رونق صنعت بدون کارخانه در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۱۵۵

نائب رئیس دوم اتاق اصناف مشهد گفت: باید حمایت ها و سیاست های تشویقی که در خصوص صنایع بزرگ و کارخانه ها به کار بسته می شود در مورد صنایع خرد و کوچک نیز اعمال شود.

سید محسن خاوری هاشمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا افزود: در همین خصوص مجلس شورای اسلامی باید شرایط را به گونه ای فراهم کند که زمینه فعالیت صنعت بدون کارخانه با حمایت از واحدهای تولیدی در کشور و علی الخصوص در خراسان رضوی رونق بگیرد.

نائب رئیس دوم اتاق اصناف مشهد اظهار کرد: در شرایط فعلی معمولا به کارخانه های بزرگ امتیازات بسیار زیادی داده می شود، هرچند بسیاری از آن ها نیز نمی توانند با کالاهای مشابه خود در بازار رقابت کنند.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی برای حمایت از واحدهای تولیدی خرد و کوچک باید امتیازات مناسبی را در نظر بگیرد.

نائب رئیس دوم اتاق اصناف با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان تولیدی و صنعتی در خراسان رضوی تصریح کرد: باید حداکثر استفاده از ظرفیت‌های موجود صورت گیرد زیرا با این اقدام بسیاری از مشکلات بخش اشتغال رفع می‌شود.

نائب رئیس دوم اتاق اصناف مشهد از تشکیل کارگروه گردشگری در اتاق اصناف این شهرستان برای رفع مشکلات موجود خبر داد و گفت: فعالیت های این کارگروه در سال جاری به صورت جدی برای استفاده از ظرفیت و توان داخلی در حال انجام است.

خاوری هاشمی افزود: با توجه به نام گذاری سال جاری به عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اتاق های اصناف نیز وظیفه دارند زمینه را برای تحقق این شعار در جامعه فراهم کنند.

وی اظهار کرد: بر همین اساس یک کارگروه گردشگری با رویکرد بررسی راهکارهای استفاده از تولید داخلی و حمایت از واحدهای تولیدی در سطح شهر مشهد فعالیت خود را آغاز کرده است.

نائب رئیس دوم اتاق اصناف مشهد ادامه داد: یکی از نخستین تصمیماتی که در این زمینه گرفته شده برگزاری کلاس های آموزشی با رویکرد آشنایی با ظرفیت های گردشگری مشهد برای کسبه فعال در مجتمع های تجاری شهر است.

خاوری هاشمی خاطر نشان کرد: بسیاری از زائران که به مشهد سفر می کنند توقع دارند که کسبه ای که با آن روبه رو می شوند اطلاعات لازم را داشته باشد و بتواند آن ها هم در حوزه گردشگری و هم در حوزه خرید دیگر کالاها راهنمایی کند.

نائب رئیس دوم اتاق اصناف مشهد به استفاده از ظرفیت هتل های سطح شهر مشهد اشاره کرد و گفت: مشهد به دلیل حضور زائران بسیار زیاد در طول سال دارای یک ظرفیت بسیار بزرگ در حوزه هتل آپارتمان و هتل های سطح شهر است که باید از آن ها به بهترین شکل ممکن برای رونق بازار استفاده کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه ها و غرفه های مختلف در هتل‌های سطح شهر اولین اقدام کارگروه گردشگری اتاق اصناف مشهد است، تصریح کرد: شرایط باید به گونه ای فراهم شود که زائران به جای خرید کالاهای چینی از کالای ایرانی و حتی تولید شهر مشهد استفاده کنند.

مشهد به دلیل ظرفیت بسیار زیادی که در حوزه جذب گردشگر و زائر دارد سالانه پذیرای بیش از 25 میلیون نفر است.

هم اکنون 106 اتحادیه صنفی در مشهد حدود 100 هزار واحد صنفی را مدیریت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز