خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس دهم در گفتگو با ایلنا:

مسکن مهر تبدیل به یکی از معضلات کشور شده است

اردشیر نورانی گفت: پروژه مسکن مهر با هدف خانه دار کردن اقشار کم درآمد جامعه اجرا شد اما متاسفانه به سبب عدم مدیریت صحیح و ضعف در تخصیص منابع اکنون تبدیل به یکی از معضلات کشور شده است.

نماینده مردم شهر کرد در گفتگو با ایلنا، در مورد مهم‌ترین وظایف کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین وظایف این کمیسیون و سایر کمیسیون‌های مجلس کمک به دولت برای رفع موانع تولید است.

اردشیر نورانی تصریح کرد: در حال حاضر تمامی بخش‌های اقتصادی کشور به خصوص مسکن در رکود فلج کننده‌ای به سر می برند و وزارت راه و مسکن به عنوان متولی این بخش مسولیت اصلی را به عهده دارد.

وی افزود: این وزارتخانه می‌تواند با کمک کمیسیون عمران مجلس و تقویت ارتباط خود با این کمیسیون برنامه‌هایی که در این بخش دارد را به صحن علنی مجلس ارائه کند و اعضای کمیسیون نیز با استفاده از تجارب کارشناسی خود به وزارتخانه در این راه کمک خواهند کرد.

نورانی تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه این کمیسیون ریل گذاری برای به راه افتادن قطار توسعه و عمرانی کشور است و امیدوارم مشکلات اقتصادی کشور که در صدر آنها بیکاری قرار دارد با هماهنگی دو قوای نظام هر چه زودتر رفع شود.

وی ادامه داد: پروژه مسکن مهر با هدف خانه‌دار کردن اقشار کم درآمد جامعه اجرا شد اما متاسفانه به سبب عدم مدیریت صحیح و ضعف در تخصیص منابع اکنون تبدیل به یکی از معضلات کشور شده و مسکنی که قرار بود با قیمت پایین‌تر از عرف بازار تمام شود اکنون چند برابر شده و دولت هنوز هم نمی تواند آنها را تکمیل کند.

نماینده مردم شهر کرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم نظارت مجلس و کمیسیون عمران بر این طرح و مدیریت ضعیف همگی سبب شد که این شهرک‌ها با کمترین مطالعه کارشناسی ایجاد شود و اکنون برای رساندن آب و برق و سایر امکانات شهری، وزارت راه و شهرسازی با مشکلات عدیده ای روبرو شود. به همین لحاظ و با توجه به شرایط اقتصادی کشور دولت و مجلس، وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون عمران باید با کمک یکدیگر یکی پس از دیگری مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند.

کد خبر : ۳۷۷۲۴۳