خبرگزاری کار ایران

عضو سندیکای کارخانجات چای‌سازی در واکنش به اظهارات اخیر رییس سازمان چای:

سلامت چای را آزمایشگاه تایید می کند نه رییس سازمان چای/ فعالیت تجاری بنگاه‌های دولتی باعث فساد می‌شود

عضو سندیکای کارخانجات چایسازی گفت: طبق قرارداد با دولت، کل چای سنواتی را خریداری کردیم. بعد از این که قیمت چای افزایش یافت عده ای به تکاپو افتادند تا از این مساله بهره ببرند.

نعمت یاورزاده-عضو سندیکای کارخانجات چایسازی- در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اظهارات اخیر رئیس سازمان چای کشور مبنی بر اینکه سودجویان قصد دارند چای سنواتی و تاریخ مصرف گذشته را که کیلویی 100 تومان خریدند، با ورود به کارخانجات مختلف و افزودن عطر و اسانس کیلویی 10 هزار تومان بفروشند بیان داشت:  کار ما یا قانونی است و یا غیر قانونی اگر عملکرد ما غیر قانونی است چرا از طریق قانون جلوی فعالیت ما را نمی گیرد؟ این درست نیست که با هر اظهار نظر غیر کارشناسی در این قضیه مداخله کنند.

او با اشاره به اینکه عده ای به دنبال حق حساب خود در بحث چای سنواتی هستند بیان داشت: چای سنواتی تولید ایران است که در زمانی از طریق دولت آن را خریداری کرده ایم تا از این طریق قیمت چای  را افزایش دهیم تا قیمت چای کارخانه جات نیز افزایش یابد که این اتفاق نیز به وقوع پیوست این چای در سطح دنیا فروخته شده است و کیفیت بالایی دارد اما مشخص نیست رییس سازمان چای بر چه اساسی بحث فاسد بودن این محصول را پیش کشیده است؛ چای باید بر اساس معیار آزمایشگاهی فاسد یا غیر فاسد باشد.

عضو سندیکای کارخانجات چایسازی در ادامه گفت: گواهی تایید بهداشتی چای سنواتی را اخذ کرده ایم این کار در پاسخ به شکایت رییس سازمان چای انجام شده است که موجب شد این محصول را در آزمایشگاه های معتبر مورد آزمایش قرار داده و بر اساس آن قرار منع تعقیب صادر شود و حالا این ما هستیم که از سازمان چای شکایت کرده ایم.

عضو سندیکای کارخانجات چایسازی افزود: قراردادی با دولت بستیم و کل چای سنواتی را خریداری کردیم بعد که قیمت چای افزایش یافت عده ای به تکاپو افتادند تا از این مساله بهره ببرند. سازمان تعاون روستایی بخشی از محصول را که متعلق به ما بود به شخص دیگری فروخت. آن شخص هم 10 هزار تن از این چای را فروخت و کسی هم اعتراض نکرد. برای تخلف تعاونی روستایی شکایت کردیم اما اتفاقی رخ نداد اما حال که باید اقدام به فروش کنیم کار ما تخلف است!

یاورزاده در پایان تاکید کرد: سلامت کالا را آزمایشگاه تایید می کند نه رییس سازمان چای! این شخص متولی دولت در بخش برگ سبز چای است این سازمان حق دخالت در امور بازارگانی را ندارد چون دخالت بنگاه های دولتی در امر تجاری بخش خصوصی هیچ معنایی جز فساد ندارد.

گفتنی است که رئیس سازمان چای کشور در آخرین اظهارات خود چای سنواتی را تهدید سلامت و امنیت غذایی مصرف کننده عنوان کردو خبر داد که با تلاش‌های استاندار، نیروی انتظامی، اداره اطلاعات، استانداری و سازمان چای تا حدودی با این اقدام کنترل و مقابله شده است.

کد خبر : ۳۷۷۴۸۹