خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان در گفت‌وگو با ایلنا عنوان کرد:

پرونده قضائی برای لیتوگرافانی که بدون مجوز، علیه دولت و اشخاص پوستر منتشر می‌کنند

نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان، مهر، پلاک، چاپ و اسکرین اظهار داشت: ما به مالکین پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از اجاره دادن واحد خود به فعالان این صنف حتما از آنها پروانه کسب بخواهند و کپی آن را نزد خود نگه دارند.

نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان، مهر ، پلاک، چاپ و اسکرین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد انتشار بولتن‌هایی علیه برخی از افراد و شخصیت‌های سیاسی اظهار داشت: این قبیل کارها از نظر اتحادیه خلاف است و به طور حتم با آنها برخورد می‌شود. شهروندان می‌توانند با مراجعه به اتحادیه، محل چاپ و یا طراحی این بولتن و بنرها را اطلاع دهند.

بیژن بهادری ادامه داد: ما بر اساس وظیفه‌ای که داریم در صورت مشاهده و یا گزارش وجود چنین تخلفاتی اعم از اینکه آن واحد پروانه کسب دارد یا خیر آن را به پلیس اماکن معرفی خواهیم کرد.

وی افزود: در پلیس اماکن واحدی وجود دارد که به تخلفات صنفی رسیدگی می‌کند و ما با هماهنگی با این واحد و یا حراست وزارت ارشاد، ظرف یک هفته اقدام به پلمب واحدهای متخلف می‌کنیم هر چند این گونه تخلفات بیشتر از طرف واحدهایی صورت می گیرد که فاقد مجوز هستند.

بهادری تصریح کرد: این برخورد در صورت داشتن پروانه کسب است. در غیر این صورت نوع برخورد با این متخلفان، شکل قضائی به خود خواهد گرفت و علاوه بر تشکیل پرونده قضائی، کارگاه یا ساختمانی که این تخلف در آن صورت گرفته تا بررسی پرونده و صدور حکم، پلمب خواهد شد و پرونده ای نیز بر علیه مالک تشکیل می شود.

نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان، مهر، پلاک، چاپ و اسکرین اظهار داشت: ما به مالکین پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از اجاره دادن واحد خود به فعالان این صنف حتما از آنها پروانه کسب بخواهند و کپی آن را نزد خود نگه دارند تا در چنین مواقعی مسئولیت از آنها سلب شود.

بهادری در خصوص انتشار تابلوها و بیلبوردهایی که بعضا بر خلاف سیاست‌های کشور و نظام است اظهار داشت: این وزارت ارشاد است که اهلیت فرد را مشخص می کند و ما بعد از نامه ارشاد به شخصیت حقوقی و حقیقی پروانه کسب می دهیم در واقع وظیفه نظارت بر این مجموعه‌ها بر عهده وزارت ارشاد است که برای نظارت این وزارتخانه از نیروها و امکانات مناسبی برخوردار است.

کد خبر : ۳۷۸۲۱۳