خبرگزاری کار ایران

گمرک ایران اعلام کرد؛

کشف محموله جدید قاچاق انسان

گمرک ایران از کشف پنجمین محموله قاچاق انسان در گمرک بازرگان و همچنین کشف مقدیری بیسیم و مواد محترقه در گمرک بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا ، گمرک ایران از کشف پنجمین محموله حاوی قاچاق انسان خبر داد. دو نفر تبعه پاکستانی در لابلای محموله بار یک تریلر مخفی شده بودند و قصد داشتند به‌ صورت غیرقانونی از مرز بازرگان به ترکیه بروند.

مأموران گمرک بازرگان پس از مشکوک شدن به این محموله، تریلر مزبور را توسط دستگاه ایکس‌ری کامیونی کنترل و مورد بازرسی قرار داده و به دقت قسمت‌های مختلف آن را بررسی کردند و پس از اسکن دقیق محتوای کامیون به کمک ارزیاب مربوط، مشخص شد که در لابلای بار موارد مشکوکی وجود دارد. بنابر این گزارش ارزیاب اجازه فک پلمپ تریلر را داد و در بررسی‌های انجام شده دو تبعه پاکستانی از داخل محموله کشف شدند.

به دنبال کشف این محموله قاچاق، پرونده قضایی تشکیل و جهت رسیدگی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت. همچنین در گزارش دیگری آمده است: دو محموله بزرگ قاچاق بیسیم و مواد محترقه توسط پرسنل حراست گمرک بوشهر کشف و ضبط شد.

مأموران حراست گمرک بوشهر یک محموله حاوی ۱۳۵۰ عدد بیسیم و ۲۰ هزار و ۶۸۲ عدد انواع مواد محترقه که به طرز ماهرانه‌ای در یک کانتینر که در جوف کالای لوازم خرازی اظهار شده بود کشف و ضبط نمودند. بنابر این گزارش، ارزش این محموله بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۶۸۵ میلیون ریال اعلام شده است.

همچنین مأموران حراست گمرک بوشهر در اقدام دیگری بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه کشف و ضبط کردند. در اجرای طرح ارتقای امنیت عمومی، مأموران حراست گمرک بوشهر یک محموله ترقه را که به طرز ماهرانه‌ای در یک کانتینر جاسازی شده بود کشف و ضبط کردند.

در بازرسی از این کانتینر که در اظهارنامه گمرکی به‌عنوان کالای تزیینی و دکوری معرفی شده بود بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه کشف شد که ارزش این محموله بیش از ۵ میلیارد ریال برآورد می‌شود. این گزارش می‌افزاید افراد مرتبط با این محموله به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

کد خبر : ۳۷۸۲۲۶