خبرگزاری کار ایران

5600 مترمربع از اراضی بستر رودخانه جاجرود آزادسازی شد

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ از آزادسازی پنج هزار و 600 مترمربع از بستر رودخانه جاجرود در محدوده شهرستان پردیس خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت آب منطقه ای تهران، وحید مرادی نسب افزود: با تلاش گروه گشت و بازرسی این شرکت و پس از کسب دستور قضایی از دادستان شهرستان پردیس، نسبت به قلع و قمع اعیانی ها و مستحدثات غیرمجاز واقع در روستاهای «سعید آباد» و «خسروآباد» به وسیله یک دستگاه لودر و یک دستگاه کمرشکن در محدوده این شهرستان اقدام شد.

به گفته این مقام مسئول، تخریب یک باب بنا به مساحت 12 مترمربع و یک باب آلاچیق چوبی به مساحت 22 مترمربع، دیوارهای ساخته شده در مجموع به طول 42 متر و ارتفاع 10 متر، همچنین فنس های توری و فلزی در مجموع به طول 80 متر و ارتفاع 2.5 متر و یک اسکلت فلزی و یک نرده فلزی به طول 20 و ارتفاع یک متر در این برنامه قلع و قمع در دستور کار قرار گرفت.

مرادی نسب خاطر نشان کرد: گروه گشت و بازرسی نسبت به کنترل ساختمان سازی ها با توجه به استعلامات پاسخ داده شده اقدام کرده است و در صورت رعایت نشدن دستور قضایی اقدام به تخریب و اصلاح ساخت و سازها می کند.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ در پایان به همه افرادی که قصد خرید اراضی و یا ساختمان سازی در مجاورت آب های سطحی را دارند هشدار داد، قبل از هرگونه اقدام برای اطلاع از میزان بستر و حریم و ضوابط قانونی آن، به امور منابع آب مراجعه کنند تا از هر گونه سوء استفاده سودجویان و وارد شدن ضرر و زیان به افراد جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، اردیبهشت ماه گذشته نیز سه هزار و 500 مترمربع از بستر رودخانه جاجرود در محدوده شهرستان پردیس با دستور قضایی آزادسازی شده بود.

 

کد خبر : ۳۷۸۵۳۹