خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان در گفتگو با ایلنا:

کاهش قدرت خرید مردم باعث پایین آمدن کیفیت خودور شده است

در این شکی نیست که مردم ما لیاقت خودروهای بهتری را دارند اما باید این را در نظر داشت که طی چند سال اخیر قدرت خرید مردم شدیدا کاهش داشته است.

دبیر انجمن همگن قطعه سازان کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد کیفیت قطعه‌های ایرانی اظهار داشت: قطعات ساخته شده در داخل کشور از کیفیت مناسبی برخوردار است و قابل رقابت با تولیدات قطعه سازان در جه یک اروپا و آسیا است.

آرش محبی نژاد در پاسخ به این سوال که چرا خودروهای ما بی‌کیفیت هستند گفت: کیفیت یک امر کاملا نسبی است. مشکل اصلی کشور ما قدرت خرید مردم است. در حال حاضر ما ارزان‌ترین خودرو 4 سیلندر دنیا را با قیمت  5 هزار و 800 دلار به مردم عرضه می کنیم که این خودرو دارای حداقل استانداردهای ملی کشور است.

وی ادامه داد: در این شکی نیست که مردم ما لیاقت خودروهای بهتری را دارند اما باید این را در نظر داشت که طی چند سال اخیر قدرت خرید مردم شدیدا کاهش داشته است.

محبی نژاد تصریح کرد: مردم از برخی خودروهای تولید داخل ناراضی هستند اما تاکنون کمتر شکایتی از خودروهایی همچون ال 90 ، لوگان، مگان و سراتو داشته‌ایم. پس نارضایتی این معنی را نمی دهد که صنعت خودرو سازی یا قطعه سازی ضعیف است زیرا استاندارد و کیفیت قطعه سازی در این خودروها فرق می کند پس قطعه ساز ما توان تولید قطعات با کیفیت در صورت پرداخت هزینه مناسب را دارد.

وی ادامه داد: در خودروی زانتیا 50 درصد قطعات آن ساخت داخل است و در لوگان بالای 60 درصد قطعات آن توسط قطعه سازان ایرانی ساخته شده است. در وضعیت فعلی توان قطعه‌ساز مسئله اصلی نیست بلکه پایین آمدن قدرت خرید مردم و عدم توازن در بازار تبدیل به مشکل اصلی شده است.

محبی نیا افزود: ما از قطعه‌سازان دفاع غیر منطقی نمی‌کنیم و به عنوان انجمن قطعه سازان موافق برخورد شدید با متخلفانی هستیم که استاندارد ها را رعایت نمی کنند. ما تاکنون نامه‌های متعددی برای برخورد با قطعه سازان بدون جواز و زیر پله ای به وزارتخانه ارائه داده‌ایم زیرا آنها مستقیما جان و مال مردم را در خطر قرار می دهند و معتقدیم در هر حوزه باید با متخلفان برخورد شود.

 

کد خبر : ۳۷۹۲۲۹