خبرگزاری کار ایران

ریزش بیش از 1000 واحدی شاخص کل بورس

در لحظات پایانی معاملات روز جاری شاخص کل بورس که از لحظه آغاز معاملات تحت تأثیر افت قیمت اکثر گروه ها، روندی نزولی به خود گرفته بود، به کانال 74 هزار واحدی سقوط کرد.

به گزارش ایلنا، شاخص‌کل بورس و اوراق بهادار در اولین روز از هفته کاری با یک هزار و 26 واحد کاهش، به کانال 74 هزار واحدی عقب نشینی و رقم 74 هزار و 850 واحد را ثبت کرد.

طی معاملات روز جاری، قرمزی یکپارچه صفحه اصلی سامانه معاملات بازار سرمایه موجب شد تا شاخص کل بورس به کانال 74 هزار واحدی افت کند.

بر اساس این گزارش، بازار بورس امروز با کاهش بیش از هزار واحدی، افت اغلب قیمت سهام شرکت های مختلف را به ثبت رساند، به طوریکه گروهی همچون خودرو و ساخت قطعات اغلب در محدوده منفی کامل تابلوی معاملات، مورد داد و ستد قرار گرفته و بعضاً با صف فروش سهام همراه شدند.

در صفحه اصلی سامانه معاملات بورس طی معاملات امروز تنها دو نماد معاملاتی "ولملت" و "حپارسا" که به تازگی در بازار سرمایه عرضه اولیه شده اند، در محدوده مثبت قیمت روز جاری معامله می شوند و مابقی نمادها یکپارچه به رنگ قرمز در آمده اند.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد که همه آنها امروز قرمز پوش بودند به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 373 واحد، شاخص کل (هم وزن) 157 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 128 واحد، شاخص آزاد شناور 1364 واحد، شاخص بازار اول 909 واحد و شاخص بازار دوم 1105 واحد کاهش یافت.

 

 

کد خبر : ۳۷۹۶۲۶