خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات خبر داد:

قیمت اینترنت امشب نهایی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصمیم‌گیری امشب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره قیمت اینترنت خبر داد و گفت: این کاهش تعرفه کمتر از ۱۵ درصدی که قول داده بودم، نیست.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی پس از نشست ویژه بررسی شبکه ملی اطلاعات در شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در تلاشیم تعرفه‌های اینترنت را با مکانیسم مشخصی کاهش دهیم که بستگی به تصمیم‌گیری امشب کمیسیون تنظیم مقررات دارد اما این کاهش تعرفه کمتر از ۱۵درصدی که قول داده بودم، نیست.

وی افزود: این تعرفه‌های جدید می‌تواند بازار استفاده از محتوای داخلی تحت عنوان شبکه ملی اطلاعات را گسترش دهد.

وی با اشاره به تلاش‌های سازمان تنظیم مقررات درباره مقرراتگذاری شبکه ملی اطلاعات گفت: کارها در بخش امنیت شبکه ملی اطلاعات برای تامین امنیت ارتباطات در این شبکه در حال پیگیری است.

واعظی افزود: سازمان فناوری اطلاعات نیز در بخش خدماتی که باید در شبکه ملی اطلاعات ارائه شود فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده است.

وزیر ارتباطات گفت: امیدوار هستم بر اساس برنامه شبکه ملی اطلاعات تا اواسط امسال فاز اول شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی و سرویس‌های جدیدی در این قالب به مردم ارائه شود.

واعظی درباره پیوست فرهنگی شبکه ملی اطلاعات گفت: مدتهاست که روی پیوست فرهنگی شبکه ملی اطلاعات کار شده و اکنون نیز سازمان تنظیم مقررات روی این موضوع کار می‌کند.

وی افزود: امیدواریم در زمان رونمایی از شبکه ملی اطلاعات در اواسط امسال، پیوست‌های فرهنگی و امنیت این شبکه نیز ارائه شود.

وزیر ارتباطات گفت: در اولین فرصت کل اقدامات صورت گرفته برای راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به شورای عالی فضای مجازی گزارش خواهد شد.

کد خبر : ۳۷۹۷۳۲