خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایلنا :

ریزش‌های اخیر شاخص‌ بورس به دلیل وعده‌های محقق نشده دولت است

محمدعلی شریفی‌نیا گفت: بانکی‌ها، لیزینگی‌ها و در صورت راه افتادن بخش مسکن، معدنی‌ها و فولادی‌ها می‌توانند از صنایع پیشرو در بورس باشند.

محمدعلی‌ شریفی‌نیا، مدیرعامل مبین سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد ریزش بیش از 1000 واحدی شاخص‌های تالار شیشه‌ای در روز گذشته گفت: وعده و وعیدهای دولت در خصوص کاهش بهره بانکی و انتقال پول‌های خارجی به کشور باعث شدتا اقتصاد همچنان در رکود بماند.

وی ادامه داد: فضای بورس به گونه‌ای است که با به وجود آمدن جو روانی در بازار سرمایه شاخص‌ها جلوتر از فضای واقعی به پیش می روند این در حالی است که هنوز هیچ اتفاق مثبتی در وضعیت اقتصادی محقق نشده است.

شریفی‌نیا با اشاره به ارائه وام‌های جدید مسکن به مردم گفت: در صورتی که این وام‌ها را به مردم پرداخت کنند و بازار مسکن راه بیفتد رشد شاخص‌ها واقعی خواهد شد زیرا پول های بلوکه شده به سمت تولید هدایت می شود و مشکل فولادی‌ها و معدنی‌ها نیز حل می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر کدام صنایع به جز خودرویی‌ها از اقبال بیشتری برخوردارند؟ ، افزود: بانکی‌ها، لیزینگی‌ها و در صورت راه افتادن بخش مسکن، معدنی‌ها و فولادی‌ها می‌توانند از صنایع پیشرو در بورس باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ؛ در پایان معاملات روز گذشته بازار سرمایه تعداد ۱۰۲۶ میلیون سهم دادو ستد شد و شاخص بورس ۱۰۲۶ واحد افت کرد و به ارتفاع ۷۴ هزار و ۸۵۰ واحد عقب نشینی کرد.

در لحظات پایانی معاملات روز گذشته شاهد افت قیمت اکثر گروه ها بودیم  و قرمزی یکپارچه صفحه اصلی سامانه معاملات بازار سرمایه را فرا گرفت این در حالی است که آخرین زمانی که شاخص این محدوده را لمس کرده 18 بهمن ماه سال گذشته بود.

کد خبر : ۳۷۹۹۰۳