خبرگزاری کار ایران

وزارت اقتصاد برای صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور ابلاغ کرد؛

جلوگیری از انتشار نشریات و آثار غیر ضروری از سوی ارگان‌های دولتی

مدیرکل هماهنگی و تلفیق حساب ها و روش‌های حسابداری معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور اعلام کرد: بر اساس آیین نامه داخلی کمیسیون انتشارات دولتی، از صرف بودجه و اعتبارات دولتی برای انتشار نشریات و دیگر آثار غیر ضرور، جلوگیری می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی، علی فعال قیومی با بیان این مطلب، افزود: این ممنوعیت بر پایه آیین نامه داخلی کمیسیون انتشارات دولتی اعمال خواهد شد که 12 اردیبهشت ماه سالجاری، در 13 ماده و 6 تبصره به تایید وزرای امور اقتصادی و دارایی و فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید.

وی گفت: آیین نامه مذکور با هدف توانمند سازی بخش خصوصی، استفاده حداکثری از ظرفیت انتشار الکترونیک و اعمال نظارت اثربخش به منظور صرفه جویی اقتصادی و جلوگیری از صرف بودجه و اعتبارات دولتی در انتشار آثار غیرضرور؛ از سوی معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور و معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است.

فعال قیومی همچنین از جمله دیگر کارکردهای آیین نامه یاد شده را، ضابطه مند نمودن روند تصمیم گیری در خصوص تقاضای وزارتخانه ها، موسسات و شرکت های دولتی مبنی بر صدور مجوز انتشار نشریات، کتب، پوستر، بروشور و ... عنوان کرد.

به گفته وی، این آیین نامه با عنایت به ماده واحده قانون "ممنوعیت وزارتخانه ها، موسسات و شرکت های دولتی از چاپ و انتشار نشریات غیر ضرور" مصوب 29 مهر ماه سال 1365 شمسی توسط مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی آن، مصوب جلسه مورخ 23 دی ماه سال 1366 هیات وزیران، سیاست های کلی "اقتصاد مقاومتی" ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر "صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور با تاکید بر تحول اساسی در ساختارها، منطقی سازی اندازه دولت و حذف دستگاه های موازی و غیر ضرور و هزینه های زاید" و همچنین سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی در خصوص "واگذاری امور به بخش خصوصی"، ابلاغ خواهد شد.

کد خبر : ۳۸۰۳۱۶