خبرگزاری کار ایران

62درصد پول گندمکاران پرداخت شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد داشته، از خرید تضمینی بیش از 3 میلیون و 600 هزار تن گندم از ابتدای فصل برداشت تا صبح امروز خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری با بیان این که 23 استان کشور وارد عملیات خرید گندم شده اند، افزود: حدود 45 هزار میلیارد ریال ارزش گندم خریداری شده است که بیش از 28 هزار میلیارد ریال معادل 62 درصد آن به کشاورزان پرداخت شده است.

وی تعداد مراکز خرید فعال در 23 استان را 580 مرکز اعلام کرد و گفت: از 15 فروردین ماه که خرید در کشور شروع شده، این مراکز 537 هزار محموله گندم از گندمکاران خریداری و تحویل گرفته اند.

معاون وزیر جهادکشاورزی مراکز خرید خوزستان، گلستان، و فارس را بیشترین خریداران گندم در سالجاری اعلام کرد و گفت: در خوزستان یک ملیون و376 هزار تن، در گلستان 810 هزار تن و در فارس 390 هزار و 474 تن گندم تا کنون خریداری شده است.

قنبری با بیان اینکه سال گذشته در همین مقطع زمانی 2 میلیون و 953 هزار تن گندم در کشور خریداری شده بود، از رشد 25 درصدی میزان خرید تضمینی خبر داد.

قنبری اضافه کرد: تمام تلاش های این شرکت برای تامین اعتبارات مورد نیاز است تا با پرداخت سریعتر پول کشاورزان، رضایت حداکثری آنان را جلب کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: امسال همزمان با خرید تضمینی گندم، خرید دانه ی روغنی کلزا نیز در دستور کار شرکت های غله مناطق و استانها قرار گرفته و تاکنون بیش از 38 هزار تن از این محصول در کشور خریداری شده و 99 درصد بهای آن نیز به کلزاکاران پرداخت شده است.

 

 

 

کد خبر : ۳۸۰۵۱۶