خبرگزاری کار ایران

لزوم تغییر نوع کشت کشاورزی در جهت حفظ منابع

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رفع مشکل دامداران، گفت: برای کاهش مصرف آب در راستای اقتصاد مقاومتی، نیازمند سیاستگذاری‌های خاص هستیم.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (دوشنبه 24 خرداد) مجلس شورای اسلامی، پس از بخش نخست گزارش وزیر جهاد کشاورزی در صحن علنی، گفت: باید به مسئله قیمت شیر توجه شود به دلیل اینکه اکثر دامداران عنوان می‌کنند قیمت شیری که از آنان خریداری می‌شود، با قیمت کارخانجات تفاوت دارد و اینکه قیمت شیر حدود 1400 تومان تمام می‌شود اما کارخانه‌ها به این قیمت شیر را از دامداران خریداری نمی‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات دامداران ادامه داد: باید توجه داشت نگهداری شیر تولیدشده برای دامداران مشکل است و عملاً موضوع به چرخه باطل تبدیل می‌شود، بنابراین باید دولت تدبیری در این‌خصوص اتخاذ کند.

ترتیبی برای صادرات سیب‌زمینی و سیب‌درختی به روسیه اتخاذ شود

وی به قرائت سوال یکی از نمایندگان از وزیر کشاورزی پرداخت و تصریح کرد: آیا وزارت جهاد کشاورزی توجهی به تولید محصولات تراریخته داشته و کنترلی در این‌خصوص انجام می‌دهد؟

لاریجانی همچنین افزود: در حال حاضر تولید سیب‌زمینی و سیب درختی در کشور بالا است و در مناطقی مانند آذربایجان گاهی در نگهداری این محصولات با مشکل روبرو می‌شویم، بنابراین باید با توجه به شرایط روسیه، باید ترتیبی اتخاذ شود تا صادرات این محصولات به این کشور افزایش یابد.

علی لاریجانی همچنین پس از بخش پایانی توضیحات حجتی وزیر جهاد کشاورزی در صحن علنی، خطاب به وی گفت: در مدت وزارت شما، شاهد خودکفایی در تولید برخی محصولات کشاورزی بوده‌ایم و گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است.

گزارش تولید گندم و برنج در کشور ، نشان از حرکت مثبت وزارتخانه جهاد کشاورزی دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی، گزارش تولید گندم و برنج در کشور که توسط وزیر جهاد کشاورزی ارائه شد را دقیق دانست و گفت: این گزارش نشان از حرکت مثبت وزارتخانه جهاد کشاورزی دارد. البته در خصوص اقتصاد مقاومتی باید به مسئله کشاورزی و کشاورزان توجه ویژه‌ای شود.

لزوم سیاستگذاری‌های خاص برای کاهش مصرف آب

وی افزود: برای کاهش مصرف آب در راستای اقتصاد مقاومتی، نیازمند سیاستگذاری‌های خاص هستیم. همچنین تغییر نوع کشت برای بهره‌وری بیشتر از منابع ضروری است.

دکتر لاریجانی یادآور شد: انشالله در برنامه ششم توسعه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی گام‌های دقیق‌تری در راستای اقتصاد مقاومتی برمی‌داریم.

 

کد خبر : ۳۸۰۵۴۳