خبرگزاری کار ایران

مهدی هاشمیان معاون وزارتخانه ها و سازمان های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

عملکرد شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت امور اقتصادی و دارایی الگویی برای سایروزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی است

مهدی هاشمیان معاون وزارتخانه ها و سازمان های ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت متبوع عملکرد این شورا را طی سال 1394 موفق ارزیابی کرد و از معرفی این الگوی عملکردی به سایر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی خبر داد.

به گزارش ایلنا از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، هاشمیان در این جلسه اظهار داشت، اجرای مناسب قانون جدید امر به معروف و نهی از منکر می تواند در اشاعه معروفات و کاهش معضلات اجتماعی تعیین کننده باشد.

وی ایجاد توازن در حوزه های اداری و اجرایی را از ویژگی های قانون جدید برشمرد و تاکید کرد که این قانون ضمن اینکه از ایفای نقش امران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می کند اجازه  هرگونه بی نظمی را نیز نداده و اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید در راستای تقویت تصمیمات مدیریت ها باشد.

 ایشان همچنین بیان داشت با تمام فعالیت هایی که تا کنون در حوزه امر به معروف و نهی از منکر داشته ایم متاسفانه با چهارچوب تعریف شده  مقام معظم رهبری از سبک زندگی فاصله داریم.

محمد شرفشاهی معاون توسعه مدیریت و منابع و رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت متبوع نیز در این جلسه اظهار داشت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای تحقق فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بوده است و این الگویی برای همگان است تا از پرداختن به این فریضه الهی غافل نشویم.

وی یادآور شد وزارت امور اقتصادی و دارایی دارای جایگاه رفیع و ساختار گسترده ای است و باید زمینه اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را با توجه به این ویژگی ها فراهم نموده و تلاش نماییم توفیقات حاصله نیز  مضاعف شود.

همچنین در این جلسه سید مالک حسینی مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت متبوع ضمن ارائه گزارش عملکرد سال 94 شورا اظهار داشت اولویت دبیرخانه شورا در تدوین و اجرای برنامه ها با تمرکز بر مباحث محتوایی است و نگاهی جدید و هوشمندانه به این موضوع راهبردی داریم تا با استفاده از این ظرفیت عظیم بتوانیم بهره وری در ستاد وزارت، سازمان ها، بانک ها و بیمه های تابعهرا ارتقاء دهیم.

در پایان جلسه نیز فرزانه دهنادی مشاور معاون توسعه مدیریت و منابع  به عنوان عضو شورا و رضا خدابنده نیز به عنوان عضو شورا و مسئول اجرایی دبیرخانه شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت متبوع معرفی و احکام انتصاب را از سوی مسئولین ذیربط دریافت کردند.

 

کد خبر : ۳۸۱۲۴۷