خبرگزاری کار ایران

اطلاعیه انجمن حمایت از مصرف کنندگان در مورد محصولات تراریخته

«انجمن حمایت از مصرف کنندگان» تولید محصولات تراریخته را در صورت رعایت سلامت و آگاهی مصرف کنندگان، جدایی مزارع و حفظ تعادل محیط زیست بلا اشکال می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان در بیانیه‌ای خواستار شفافیت و آگاهی مصرف کنندگان نسبت به محصولات تراریخته شد. متن این بیاینه به شرح زیر است:

«انجمن حمایت از مصرف کنندگان» حامی 80 میلیون مصرف کننده ایرانی، از مقامات ذیصلاح تقاضا دارد نسبت به پیش بینی برچسب و علامت های روشن و بدون ابهام در مورد محصولات تراریخته اقدامات لازم را به عمل آورند.

هر کالایی که در آن از محصولات تراریخته استفاده شده باشد، باید با برچسب خاصی که بر روی آن زده می‌شود همراه باشد تا مصرف کنندگان با آگاهی از وجود محصولات تراریخته در آن کالا، نسبت به خرید آن اقدام نمایند.

این برچسب هم برای کالاهایی که تماما از محصولات تراریخته ناشی می‌شوند (مثلا روغنی که از ذرت تراریخته تهیه شود) باید اعمال شود و هم برای کالاهایی که درصد ناچیزی از محصولات تراریخته را در خود گنجانیده اند.

«انجمن حمایت از مصرف کنندگان» حامی هشتاد میلیون مصرف کننده ایرانی، هم چنین از مقامات مسئول تقاضا دارد نسبت به لزوم جدا کردن خطوط تولیدی کالاهای ناشی از محصولات تراریخته از خطوط تولیدی کالاهای ناشی از محصولات غیر تراریخته قوانین لازم را اتخاذ نمایند تا بدینوسیله از هرگونه احتمال اختلاط این دو نوع کالا کاملا جلوگیری شود.

«انجمن حمایت از مصرف کنندگان» حامی 80 میلیون مصرف کننده، از همه مصرف کنندگان می‌خواهد تا هنگام خرید هر کالایی نسبت به کمیت، کیفیت و مبداء موادی که در آن بکار رفته است از خود حساسیت نشان داده و تا حد امکان از محصولات بی کیفیت بیگانه استفاده نکنند و با خرید محصولات داخلی با کیفیت، نقش خود را در حمایت از تولیدات با کیفیت داخلی بخوبی ایفا نمایند.

کد خبر : ۳۸۱۹۹۲