خبرگزاری کار ایران

اول تا هفتم تیرماه، هفته صرفه‌جویی در مصرف آب؛

نام‌گذاری روزهای هفته صرفه‌جویی آب در سال 95

نام‌گذاری روزهای هفته صرفه‌جویی در مصرف آب برای سال 95 از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیریت منابع آب ایران اعلام شد.

به‌گزارش ایلنا، نزدیک به سه دهه است که اول تا هفتم تیرماه هر سال هفته صرفه‌جویی در مصرف آب نام گذاری شده است فصل گرما تداعی کننده مباحثی چون تبخیر، کم‌آبی سهمیه بندی آب، صرفه‌جویی و... بوده است.

اگر چه این مناسبت در تقویم رسمی کشور درج نشده، اما به عنوان یک رویداد فرهنگی در افکار عمومی و رسانه‌ها جای خود را بازکرده است و هر ساله به این مناسبت فعالیت‌های فرهنگی – آموزشی زیادی برای ارتقای آگاهی‌های عمومی درباره آب و جلب توجه افکار عمومی به این مقوله حساس انجام می‌شود.

افزایش آگاهی عمومی و ایجاد انگیزه و علاقه‌مندی برای مدیریت مصرف آب محورهایی هستند که رسانه‌های همگانی می‌توانند پیرامون آن‌ها اطلاع‌رسانی کنند و مردم را از مشکلاتی که در اثر مصرف بی رویه آب با آن دست به گریبان می‌شوند بیشتر آگاه کنند. در واقع مصرف‌کنندگان آب می‌دانند که تلاش امروز آنان برای رفاه بیشتر فرزندانشان و حفظ منابع آبی برای آیندگان است.

هدر دادن منابع کنونی آب، به معنی محروم کردن نسل‌های بعدی از این موهبت الهی است. از این رو دو شرکت مادرتخصصی مهندسی آبفای کشور، مدیریت منابع آب، شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و شرکت‌های آب منطقه‌ای در این هفته با انجام اقدام‌های فرهنگی به فرهنگ‌سازی در زمینه اصلاح الگوی مصــرف آب پرداخته و برنامه‌های مثل هرسال در دست اجرا دارند که عنوان‌های آن با توجه به شعار سال 1395 به شرح زیر است:

سه‌شنبه اول تیر: آب، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل

چهارشنبه دوم تیر: آب، رسانه، مدیریت مصرف (شرب، کشاورزی، صنعت)

پنجشنبه سوم تیر: آب،‌ مدیریت و چالش‌های منابع آب زیرزمینی

جمعه چهارم تیر: آب،‌ آموزه‌های دینی و ارتقای آگاهی‌های عمومی

شنبه پنجم تیر: آب، محیط زیست و سلامتی همگانی

یک‌شنبه ششم تیر: آب و خانواده (مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف آب)

دوشنبه هفتم تیر: آب،‌ قانون و حقوق شهروندی

 

کد خبر : ۳۸۲۸۰۴