خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رییس‌جمهور عنوان کرد:

آمادگی دولت برای اصلاح قانون تعاون/ تعاون موتور کارآفرینی است

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۸۸۴

معاون حقوقی رییس‌جمهور از آمادگی دولت برای اصلاح قانون تعاون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الهام امین‌زاده در همایش اقتصاد مقاومتی، تعاون، اقدام و عمل که شامگاه امروز در محل سالن‌ همایش‌های صداوسیما برگزار شد با اشاره به وضعیت  اقتصاد کشور گفت: اکنون مردم در حاشیه اقتصاد حضور دارند و همین  امر سبب شده که مهمترین مشکل اقتصادی کشورمان مردمی نبودن آن باشد.

امین‌زاده تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی بر این اصل است که هنگامی که اقتصاد کشور در وضعیت فشار و تهدید است کشور بتواند به وضعیت روال خود ادامه دهد. اقتصاد مقاومتی راکد نیست بلکه کاملا پویا  است و می‌تواند خود را ترمیم کند.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را تشبیه به خودرویی کنیم که در حین حرکت خود را اصلاح می‌کند که البته این کار سختی است.

معاون حقوقی رییس‌جمهور ادامه داد: اقتصاد مقاومتی می‌تواند با سرمایه مردم برای مردم باشد و می‌توانیم با استفاده از تعاونی‌ها اشتغال‌هایی ارزان‌قیمت به وجود آوریم. رفع انحصار دولتی از سیاست‌های اصل 44  است و تعاونی‌ها می‌توانند در حوزه‌های مختلف از جمله قضایی، دانش‌بنیان، آی‌تی و سایر حوزه‌ها در این رفع انحصارگرایی به دولت کمک کنند.

امین‌زاده متذکر شد: تعاون موتور کارآفرینی است که می‌تواند ظرفیت‌های ناشناخته مردمی را بارور کند. پیشنهاد ما این است با اصلاح قانون تعاون از ظرفیت‌های این حوزه در اقتصاد کشور بیشتر استفاده کرد.

وی در پایان مهمترین مشکل این بخش را نبود فرهنگ تعاون دانست و گفت: علاوه بر فرهنگ‌سازی برای روی آوردن مردم و سرمایه‌های کوچک به بخش تعاونی می‌بایست تشکل‌های مختلف بانکداری از جمله تعاونی بانک‌داری در بانک‌تعاون ایجاد شود و ما آماده هستیم با استفاده از نظرات کارشناسان و اتاق تعاون برای اصلاح قانون در حوزه تعاون تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز