خبرگزاری کار ایران

هیچ محدودیتی برای تامین شکر وجود ندارد

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت : ذخایر شکر کشور از موجودی مناسبی برخوردار است و هیچگونه محدودیت و مشکلی در زمینه تامین شکر مورد نیاز کشور وجود ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، حسن عباسی معروفان ضمن انتقاد از انتشار شایعاتی در مورد کمبود و نایاب شدن شکر در کشور افزود: موجودی شکر کشور مطلوب است و مشکلی بابت تنظیم بازار و تامین مواد اولیه کارخانه ها و صنف و صنعت وجود ندارد.

معاون بازرگانی داخلی شرکت مزبور تصریح کرد: شرکت های تولیدی صنف و صنعت که ماده اولیه آنها شکر است، می توانند با مراجعه به این شرکت، نسبت به تامین و خرید شکر مورد نیاز بر اساس پروانه ساخت واحد خود اقدام کنند.

وی ضمن یادآوری عرضه شکر به شکل مستمر در بورس کالا، افزود: این شرکت بخشی از موجودی شکر خود را در بورس کالا برای تنظیم بازار عرضه می کند و شرکت های تولیدی صنف و صنعت می توانند نسبت به خرید شکر از بورس کالا نیز اقدام کنند.

عباسی معروفان، شایعات مربوط به کمبود شکر در کشور را بی اساس خواند و تصریح کرد: شکر مورد نیاز صنف و صنعت موجود است و همچنان برای تامین نیاز کشور آمادگی وجود دارد و ملاک فروش و تخصیص شکر به کارخانه ها، ظرفیت تولید آنها بر اساس پروانه ساخت واحدهای تولیدی است.

این مقام مسئول افزود: شرکت بازرگانی دولتی ایران به اندازه کافی نسبت به تامین ذخایر شکر اقدام کرده است و هیچگونه کمبودی در این زمینه در کشور وجود ندارد.

 

کد خبر : ۳۸۵۶۱۳