خبرگزاری کار ایران

تقویت همکاری های فنی فائو با ایران برای ارتقای ایمنی و سلامت محصولات کشاورزی

تقویت همکاری های فنی سازمان خوار و بار جهانی با ایران در زمینه ارتقای ایمنی و سلامت محصولات کشاورزی در نشست مشترک با خانم سمدو، معاون دبیر کل فائو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، با حضور نمایندگان ایران در اجلاس جهانی کدکس مواد غذایی در مقر اصلی سازمان خوار و بار ملل متحد در رم ایتالیا، تقویت همکاری های فنی سازمان خوار و بار جهانی با ایران برای ارتقای ایمنی و سلامت محصولات کشاورزی در نشست مشترک دکتر دهقان شعار، سفیر ایران در فائو، شجاع الدینی، مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی و خانم مهندس پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران با خانم سمدو، معاون دبیر کل فائو، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، دکتر دهقان شعار تاریخچه ای از روند تشکیل کمیسیون ملی کدکس ایران و کمیته های فنی گروه های مختلف محصولات غذایی را بیان و آمادگی ایران را به عنوان هماهنگ کننده کدکس در منطقه خاور نزدیک و همچنین در بین کشورهای عضو اکو اعلام کرد.

در این نشست، مدیر کل دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که دولت جمهوری اسلامی ایران به مساله ایمنی و سلامت غذا تاکید و توجه خاص دارد،خاطرنشان کرد: ایمنی و سلامت غذا در ایران در بالاترین سطح دولت در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و با ریاست رییس جمهور هدایت می شود.

شجاع الدینی در ادامه ابتکار وزارت جهاد کشاورزی در ایجاد دفتر محیط زیست و سلامت غذا به عنوان نهاد هماهنگ کننده زیربخش های تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی را حائز اهمیت عنوان کرد.

در این دیدار، خانم سمدو معاون دبیر کل سازمان خوار و بار جهانی ضمن استقبال از پیشنهاد ایران، آمادگی این سازمان را برای تقویت همکاری های فنی مرتبط با کاهش آلاینده های غذا در فرآیند تولید تا مصرف غذا در ایران و کشورهای منطقه اعلام کرد.

 

کد خبر : ۳۸۶۴۲۴