خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

ایرباس 380 یک آپشن اختیاری است/ مسکن از رکود خارج شده

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به دوره رونق بازار مسکن رسیده‌ایم گفت: مراحل مذاکره برای خرید ایرباس بویینگ در حال انجام است و ایرباس 380 یک گزینه اختیاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمار بانک مسکن نشان از افزایش معاملات مسکن دارد، گفت:‌ در همین سه ماهه اول سال که تعطیلات نوروز را هم حساب می‌کنیم 21 هزار تسهیلات خرید مسکن از بانک مسکن و 15 هزار و 600 فقره تسهیلات ساخت از بانک مسکن اخذ شده است که افزایش 14 درصدی را نشان می‌دهد.

آخوندی تاکید کرد: معتقدم به دوره خروج از رکود بازار مسکن رسیده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که سیاست ما از همان ابتدا تحریک تقاضا و عرضه، همزمان با یکدیگر بوده، گفت: خوشبختانه همزمان هم طرف تقاضا و هم طرف عرضه تقویت شده‌اند و آمارهای بانک مسکن این را نشان می‌دهد.

وی افزود: خوشبختانه رونق در بازار مسکن متکی بر پس‌انداز است و این شوکی را به بازار وارد نمی‌کند و در کنار آن بحث تجهیز منابع را داریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به استقبال مردم از سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز یکم گفت: روزانه 400 نفر در این صندوق پس‌انداز می‌کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه مذاکرات با ایرباس و بویینگ در چه مرحله‌ای قرار دارد و آیا ایرباس 380 از  خرید حذف شده؟ ، گفت: مراحل مذاکره در حال انجام است و قراردادهای بویینگ و ایرباس بسیار پیچیده هستند.

وی ادامه داد: خرید ایرباس 380 یک آپشن و گزینه اختیاری است که در آینده تصمیم می‌گیریم که ایرباس 380 بخریم یا نه.

کد خبر : ۳۸۶۸۱۱