خبرگزاری کار ایران

آخرین اخبار انفجار پتروشیمی بوعلی/ به دلیل کمبود امکانات اطفای حریق، شرایط بحرانی شد

غلامشاهی گفت: دلیل آتش سوزی نشت یکی از واحدها بوده است.

غلام شاهی رئیس روابط عمومی پتروشیمی بوعلی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به انفجار و آتش سوزی در این مجتمع اظهار داشت: ساعت 17 امروز یکی از واحدهای پتروشیمی بوعلی به دلیل نشت یکی از پمپ ها دچار آتش سوزی و انفجار شد .

وی افزود: در حال حاضر منطقه ویژه و آتش نشانان در حال مهار آتش سوزی هستند.

غلام شاهی با بیان اینکه ما با حداقل امکانات در حال اطفای حریق هستیم ،  خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرایط منطقه تا حدی بحرانی شده لذا در صورتی که ما امکانات بیشتری داشتیم آتش سوزی را سریع‌تر مهار می‌کردیم .

وی یادآور شد: این انفجار تلفات جانی نداشته است . 

بر اساس این گزارش، واحد px8003 پتروشیمی بوعلی که دچار آتش سوزی شده است و برجی که رد محل آتش سوزی در این پتروشیمی واقع شده است، بلندترین برج پتروشیمی ایران بوده که سال 78 از سوی شرکت توسعه شبکه های صنعتی ایران و با استفاده از جرثقیل 1200 تنی نصب شده است.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت 36 هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) واقع است.

این شرکت وابسته به شرکت ملی صنایع پتروشیمی است که در سال 1377 تاسیس شد.

خوراک مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، نفتای سبک و سنگین و بنزین پیرولیز است که از کارخانجات NGL (1000/900 پازنان) و پتروشیمی امیرکبیر تامین می شود و طی فرآیندهای موجود در واحدهای عملیاتی مختلف به محصولات با ارزش و سود آور آروماتیکی نظیر پارازایلین و ارتوزایلین و بنزن تبدیل می شود.

مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا، لیسانسهای عملیات مهندسی تفضیلی، تامین قطعات، نصب و راه اندازی را از ایران و مهندسی اصولی و لیسانس های واحد فرآیندی را از کشور های AXENS فرانسه، UHDE آلمان، SINOPEC چین کسب کرده است.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در کنار بازار داخلی مشغول صادرات به کشورهایی نظیر آسیای شرقی، اروپا، امارات است.مجتمع پتروشیمی بو علی سینا در راستای اهداف کاری خویش استانداردها و گواهینامه هایی رانیز دریافت کرده است.

بجز لیسانس و مهندسی اصولی این پروژه که از خارج اخذ شده، تمامی عملیات مهندسی تفضیلی، تامین قطعات و نصب و راه اندازی مجتمع از سوی متخصصان ایرانی انجام گرفته است.

 

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.

 

کد خبر : ۳۸۷۸۷۱