خبرگزاری کار ایران

زنگنه خبر داد:

وزارت‌نفت فرمانده مهار آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا/ آغاز عملیات ضربتی اطفای حریق

وزیر نفت از آغاز عملیات ضربتی اطفای حریق آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینا خبر داد.

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملیات ضربتی اطفای حریق در پتروشیمی بوعلی سینا، اظهارکرد: در حال حاضر عملیات ضربتی به منظور خاموش کردن آتش در حال انجام است که این عملیات موفق نبود.

وی افزود: البته برخی برآوردها بیان می‌کرد که احتمال موفقیت کم است، با این حال تصمیم گرفته شد که این کار انجام شود.

زنگنه با بیان اینکه هم اکنون عملیات خنک‌سازی مخازن جنبی( ال‌پی‌جی، بنزن، لایتنت) در حال انجام است تا از این جهت خطری ایجاد نشود، تصریح کرد: این عملیات در وضع خوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه باید تا پایان سوختن مواد مخزن صبر کرد و از این بابت نگرانی وجود ندارد، درباره مدت زمان سوختن مواد درون مخزن اظهار کرد: طبق اعلام تیم عملیات، حدود ١٠ تا ١٥ ساعت زمان می‌برد تا محتوای مواد سوختی درون مخزن بسوزد و به پایان برسد اما نگرانی از این بابت وجود ندارد و باید روال طبیعی آن طی شود.

وزیر نفت با اشاره به هماهنگی و تلاش سازمان‌های مختلف برای مهار آتش در پتروشیمی بوعلی سینا افزود: در حال حاضر تیم‌هایی از سوی وزارت‌نفت، شهرداری‌ها، هلال‌احمر، استانداری و شرکت‌ملی صنایع پتروشیمی با مدیریت فرماندهی عملیات از سوی وزارت‌نفت، در منطقه مستقر و همه با همدلی و هماهنگی مشغول اطفای حریق هستند.

آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی سینا از روز چهارشنبه (١٦ تیرماه) شروع شده و هم اکنون عملیات ضربتی اطفای حریق در منطقه در حال جریان است.

تیم‌هایی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت‌ملی حفاری ایران در این عملیات حضور دارند و  همه این تیم‌ها به صورت مشترک عملیات ضربتی اطفای حریق را آغاز کردند.

با توجه به اینکه نگرانی‌هایی نسبت به مخازن اطراف مخزن ٢٠٠١C که هم اکنون در حال آتش است وجود داشت، طبق اخبار مسئولان حاضر در منطقه، با تخلیه کامل مخازن اطراف، هم اکنون این مخازن در ایمنی هستند.

کد خبر : ۳۸۸۱۴۶