خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:

آتش مخزن پتروشیمی بوعلی سینا تحت کنترل است، نگران نباشید

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اطمینان دادن به این که حادثه پتروشیمی بوعلی سینا در حال کنترل است، اظهار کرد: حداکثر ٢٤ ساعت برای سوختن مواد داخل مخزن زمان نیاز است.

مرضیه شاهدایی که هم اکنون (ساعت ١٩، روز جمعه، ١٨ تیرماه) در محل حادثه پتروشیمی بوعلی سینا حضور دارد، پس از بازدید از مخزن ٢٠٠١C و گفتگو با تیمهای عملیاتی مستقر در این بخش گفت: باید برای خاموش شدن مخزن حداکثر تا ٢٤ ساعت آینده صبر کرد.

وی با بیان این که همه چیز در محل حادثه مخزن ٢٠٠١C تحت کنترل است و نگرانی وجود ندارد، تاکید کرد: مخزن در حال آتش هیچ خطری برای مجتمعهای اطراف و همچنین شهروندان ماهشهر ندارد

نشتی در واحد ٩٠٠ پارازایلین پتروشیمی بوعلی‌سینا دلیل آتش سوزی این مجتمع بود که از روز چهارشنبه (١٦ تیرماه) در آتش می سوزد، خوراک این مجتمع پتروشیمی، نفتای سبک و سنگین و بنزین پیرولیز است.

وزیر نفت که شامگاه پنجشنبه (١٨ تیرماه) به محل حادثه رفته اعلام کرد که تا پایان عملیات اطفای حریق در پتروشیمی بوعلی سینا بندرماهشهر در منطقه باقی می ماند.

زنگنه در آخرین اظهار نظر خود از ماهشهر با تاکید بر این که همه نیروها شامل هلال احمر، شهرداریها، استانداری، وزارت نفت و شرکت پتروشیمی در حال کمک رسانی در پتروشیمی بوعلی سینا هستند، گفت: فرماندهی عملیات مهار آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا بر عهده نفت است

 

کد خبر : ۳۸۸۱۶۳