خبرگزاری کار ایران

آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر بزرگترین خسارت بیمه درصنعت نفت

مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه ایران گفت:خسارت وارده به پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر رابزرگترین خسارت درصنعت بیمه است که دراسرع وقت و پس از تکمیل بررسی ها ، این خسارت پرداخت می شود.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی بیمه ایران، محمد رضایی با اشاره به اینکه کارشناسان این شرکت به دستور مدیرعامل بیمه ایران از ساعات اولیه بروز حادثه آتش سوزی درمحل حاضر شدند تا بتوانند هرچه سریع تر میزان خسارت وارده را برآورد کنند، افزود: از آنجا که این مجموعه دارای بیمه نامه تمام خطر نزد کنسرسیومی متشکل از شرکت های بیمه به راهبری بیمه ایران است بزودی غرامت تعیین شده در وجه بیمه گذار کارسازی خواهد شد.

مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه ایران در پاسخ به این سئوال که چند شرکت دراین کنسریوم عضو هستند، اظهارداشت: 11 شرکت بیمه ای دراین کنسرسیوم عضو هستند واین درحالی است که تا سال 2010 این واحد تحت پوشش بیمه ای شرکت "اسکور" فرانسه بوده است و قبول اتکایی این واحد به راهبری بیمه ایران ، به توانمندی این مجموعه باز می گردد.

رضایی درپاسخ به سئوال دیگری درخصوص دلیل بروز این حادثه،تصریح کرد: نقص فنی یکی از پمپ های سه گانه برج تقطیر موجب ایجاد بخارمواد اشتعال زا به صورت ابرشده که به کوره مجاور سرایت و باعث آتش سوزی شده است.

وی درباره سهم بیمه ایران دراین کنسرسیوم نیز گفت:سهم بیمه ایران 55 درصد ازاین کنسرسیوم است و به عنوان راهبر بیمه نامه مسئولیت بررسی وپاسخگویی کل خسارت را به نیابت به اعضاءکنسرسیوم برعهده داریم ،همانطورکه عنوان شد بازدید مقدماتی از محل وقوع حادثه انجام شده ودرحال حاضر طبق قاعده معمول منتظراعلام علت وقوع حادثه  و برآورد اولیه خسارت از سوی بیمه گذار شرکت پتروشیمی بوعلی هستیم تا بلافاصله گروه کارشناسی ارزیاب مستقل تعیین شده و برای ادامه کار به منطقه اعزام شوند.

مدیر بیمه های آتش سوزی بیمه ایران با اشاره به پرداخت بیش از 4 میلیون یورو به شرکت طراحی مهندسی صنایع پتروشیمی پیدک پیمانکار شرکت صنایع پتروشیمی شهدای مرودشت شیراز درسال گذشته ازسوی این مجموعه، خسارت وارد شده به پتروشیمی ماهشهر درسال جاری را بزرگترین خسارت در نوع خودعنوان وتصریح کرد: این میزان خسارت درصنعت پتروشیمی کشور بی سابقه بوده و بزرگترین خسارت دراین خصوص به شمار می رود.

وی با ابراز خرسندی از مهار آتش دراین واحد پتروشیمی عنوان کرد:خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در بر نداشته ولی عده ای درعملیات اطفای حریق دچار آسیب دیدگی شده اند که امیدواریم بزودی آنان نیز سلامت کامل خود را بدست آورند.

 

کد خبر : ۳۸۸۵۱۱