خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی درگفت و گو با ایلنا:

بخش خصوصی ممنوعیتی برای خرید خارجی ندارد/ شروع خرید تجهیزات بندری برای بندر شهید رجایی

عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بخش خصوصی ممنوعیتی برای خرید خارجی اعم از خرید شناور و خرید تجهیزات بندری ندارد، گفت:سازمان بنادر اخیرا گشایش هایی برای خرید تجهیزات بندری فاز دوم بندر شهید رجایی داشته است.

علی جهاندیده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه ممنوعیت خرید شناور و یا برخی تاسیسات و تجهزیات بندری برای سازمان های دولتی است و شرکت‌های متعلق به بخش خصوصی چنین ممنوعیتی ندارند، اظهار داشت: بخش خصوصی می‌تواند نسبت به سفارش خرید شناور و یا تجهیزات بندری از خارج از کشور اقدام کند.

وی افزود: سازمان‌های دولتی و سازمان بنادر و دریانوردی اگر نیاز به خرید کالای خارجی داشته باشد که کالای مشابه آن در داخل کشور تولید نمی شود از مسیری که قانون مشخص کرده خرید خارجی را انجام می دهد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی  با بیان اینکه اطلاعاتی از بحث خرید شناور خارجی در دست سازمان بنار و دریانوردی نیست، گفت:  تنها ثبت شناورهای خارجی را انجام می دهیم که معمولا هم شناورهای خارجی از کشورهای ژاپن و کره وارد می شوند.

وی تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی هیچ دخالتی در خرید شناور ندارد.

جهاندیده گفت: در مورد خرید تجهیزات بندری هم خرید سازمان بنادر اخیرا گشایش هایی برای تامین تجهیزات بندری، بندر چابهار و فاز 2  بندر شهید رجایی داشته است.

عضو هیات مدیره سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به حمایت سازمان بنادر از شرکت های تولید کننده داخلی، تاکید کرد:  اگر بخش خصوصی قصد خرید شناور مسافری ساخت داخل را داشته باشد می تواند تا 80 درصد مبلغ خرید شناور را تسهیلات صفر درصد از سازمان بنادر و دریانوردی دریافت کند.      

کد خبر : ۳۸۹۱۴۱