خبرگزاری کار ایران

محصول فاز ٢ پتروشیمی کاویان به خط لوله اتیلن غرب تزریق شد

فاز ٢ شرکت پتروشیمی کاویان با ظرفیت یک میلیون تن اتیلن در سال وارد مدار تولید و محصول اتیلن تولید شده توسط این واحد به خط لوله اتیلن غرب تزریق شد.

به گزارش ایلنا، رمضان اولادی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کاویان امروز (دوشنبه، ٢١ تیرماه) طی پیامی ضمن اعلام این موفقیت، از همه کارکنان، گروهها و شرکتهای همراه در این پروژه قدردانی کرد و آن را موفقیتی بزرگ برای صنعت پتروشیمی کشور و روزی فراموش نشدنی خواند.

وی ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی فاز ٢ که مهمترین هدف چندسال گذشته این مجموعه بوده است، هم اکنون استمرار تولید محصول با کیفیت در برنامه قرار خواهد گیرد.

فاز یک پتروشیمی کاویان در سال ٩١ راه اندازی شد و دلیل تاخیر در راه اندازی فاز ٢، کمبود خوراک و مشکلات ناشی از تحریمهای اعمال شده بر علیه این صنعت بود.

شرکت پتروشیمی کاویان (الفین ١١) با ظرفیت تولید ٢ میلیون تن اتیلن در سال از بزرگترین واحدهای الفینی خاورمیانه بشمار می رود.

محصول تولیدی این شرکت از طریق خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمیهای لرستان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، مهاباد و میاندواب ارسال می شود و مازاد تولید نیز در پتروشیمیهای منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کد خبر : ۳۸۹۳۲۶