خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

پرداخت هزینه‌های تملک، اولویت پروژه‌های راهسازی

asdasd
کد خبر : ۳۸۹۵۹۰

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پرداخت هزینه های تملک در پروژه های راهسازی در راستای حفظ حقوق شهروندی اولویت دولت است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد  در سفر به استان آذربایجان شرقی از آزادراه مراغه- هشترود، کمربندی عجب‌شیر، تقاطع غیرهمسطح ملکان و پل میدان معلم شهربناب بازدید کرد وگفت: ۳۸۵ میلیارد ریال صرفه جویی ریالی مصرف بنزین و ۹۲۲ میلیارد ریال در مصرف گازوییل از جمله مزایای احداث آزادراه مراغه-هشترود است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: جاده دو بانده مراغه- هشترود یکی از جاده‌های مواصلاتی پرخطر کشور محسوب می‌شود و احداث آزادراه مراغه- هشترود به طول ۹۲ کیلومتر با توجه به پتانسیل‌های منطقه و داشتن توجیه فنی و اقتصادی در توسعه این منطقه و ایمن‌سازی مسیر تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: آزادراه مراغه- هشترود از شهرستان هشترود آغاز و از طریق کمربندی جنوبی مراغه به بزرگراه تبریز- میاندوآب و استان کردستان متصل می‌شود.

نورزاد این آزادراه را از پروژه‌های اولویت‌دار دولت دانست و عنوان کرد:  اولویت ما نیز تسریع در اجرای عملیات قطعه ۲ آزادراه مراغه- هشترود است و به منظور احترام حقوق شهروندان نسبت به پرداخت هزینه‌های تملک اراضی این محدوده دستور تسریع داده شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۱۸ درصدی این آزادراه افزود: به منظور اجرای این پروژه تا کنون ۴۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود که برای تکمیل آن به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی کاهش ۸ کیلومتری مسیر، کاهش ۲۴ دقیقه‌ای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک و ۴۳ دقیقه‌ای برای وسایل نقلیه سنگین، ۳۵۳ میلیارد ریال ناشی از صرفه جویی در زمان سفر، ۳۸۵ میلیارد ریال صرفه جویی ریالی مصرف بنزین و ۹۲۲ میلیارد ریال در مصرف گازوییل را از جمله مزایای احداث آزادراه مراغه-هشترود عنوان کرد.

نورزاد در ادامه از روند احداث پل میدان معلم شهر بناب بازدید کرد و گفت: شهر بناب در ۱۶ کیلومتری جنوب غربی مراغه، ۸ کیلومتری شرق دریاچه ارومیه و در مسیر عبور محور چهارخطه ترانزیتی تبریز- آذرشهر- میاندوآب قرار دارد و با توجه به اینکه این شهر استان آذربایجان شرقی را به استان آذربایجان غربی و استان‌های مجاور متصل می‌کند، ترافیک محور ترانزیتی با عبور از بناب با ترافیک شهری تداخل پیدا می‌کند.

وی افزود: در محل میدان معلم بناب با توجه به ترافیک سنگین به دلیل تداخل ترافیک شهری و ترافیک ترانزیتی، تقاطع غیرهمسطح و پل مربوطه به منظور جداسازی ترافیک عبوری ترانزیت و ترافیک شهری در حال احداث است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۷۵ میلیارد ریال دانست و گفت: به منظور اتمام عملیات احداث این پل ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و در صورت تامین این اعتبار در پایان فصل کاری سالجاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

نورزاد همچنین از محل احداث تقاطع غیرهمسطح شهر ملکان بازدید کرد و هدف از اجرای این طرح را عبور حجم بالای ترافیک محور ترانزیتی تبریز- میاندوآب در تقاطع خروجی همسطح شهر ملکان در مسیر بزرگراه تبریز- میاندوآب عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز