خبرگزاری کار ایران

تردد وسایل نقلیه و مسافر از مرزهای زمینی ترکیه متوقف شده است

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در پی حوادث شب گذشته در کشور ترکیه، تردد وسایل نقلیه و مسافر در حال حاضر در پایانه های مرزی مشترک این کشور با جمهوری اسلامی ایران متوقف شده است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، اسماعیل غلامی گفت: به دنبال حوادث ترکیه و بدلیل آماده نبودن کارمندان گمرکات این کشور، تا اطلاع بعدی هیچ ترددی از مرزهای زمینی به ترکیه انجام نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: توقف تردد در پایانه های مرزی هیچ ارتباطی به ایران ندارد و در مرز بازرگان تردد کامیون و حمل و نقل کالا در حال حاضر متوقف شده است، اما مسافرانی که در طرف دیگر مرز بودند با هماهنگی مقام های محلی اجازه تردد به ایران را داشتند.

همچنین تردد در پایانه مرزی رازی نیز که فقط مسافری بوده و از قبل نیز همه روزه از ساعت 9 تا 17 انجام می شد با هماهنگی مقام های محلی دو طرف ، مسافران ایرانی پشت مرز از ساعت 12 امروز اجازه عبور پیدا کردند. در مرز سرو از شهریور ماه سال گذشته هیچگونه تردد خودرویی وجود نداشت و تنها تردد پیاده محلی انجام می شد.

وی گفت: در حال حاضر تمامی عوامل اجرایی در پایانه های مرزی طرف ایرانی آماده خدمت رسانی هستند و باید منتظر اعلام آمادگی طرف ترک برای بازگشایی مجدد مرزهای زمینی باشیم.

 

کد خبر : ۳۹۰۸۸۵