خبرگزاری کار ایران

روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند

همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان کرمانشاه و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اینترنت پرسرعت ۳۵۷ روستای این استان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی در این مراسم که در مسجد روستای سیاه بید سفلی و با حضور جمعی از مسولین استانی و اهالی روستا برگزار ‌شد، با اشاره به اولویت و سیاست دولت تدبیر و امید در توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است، گفت: هدف دولت کاهش شکاف دیجیتالی است و در این راستا برنامه تجهیز روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت را دارد که تاکنون بیش از 18 هزار روستا در کشور تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت پرسرعت را اقدام پس از بهره‌برداری از این فناوری در روستاها عنوان کرد و گفت: ‌باید شرایطی فراهم شود تا روستاییان از خدمات مبتنی بر اینترنت پرسرعت مانند آموزش الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی بهره‌مند شوند.

او افزود: اینترنت پرسرعت انبوهی از خدمات متنوع را برای هر منطقه و به خصوص روستاها به همراه می آورد و از مراجعه غیر ضروری روستاییان به شهرها جلوگیری می کند؛ همچنین بهره‌برداری از اینترنت پرسرعت و ارائه خدمات مبتنی بر آن زمینه کاهش مهاجرت به شهرها را فراهم کند.

 

کد خبر : ۳۹۱۶۰۷