خبرگزاری کار ایران

رادکانی مطرح کرد:

تاثیر کودتای اخیر روی مکالمات تلفنی بین ایران و ترکیه

کودتا در ترکیه باعث افزایش 3 برابری مکالمات تلفنی بین دو کشور ایران و همسایه غربی شد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل رادکانی درباره تاثیر حوادث اخیر ترکیه در تامین پهنای باند ایران اظهار کرد: اتفاقات اخیر هیچ تاثیری روی کیفیت اینترنت کشور نداشته است.

معاون بهره‌برداری و مدیریت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: از ظرفیت پهنای باند ایران تنها ۲۰ درصد آن از طریق کشور ترکیه تامین می‌شود و طی این مدت نیز در تامین این ظرفیت مشکل خاصی ایجاد نشده است.

وی به پیش بینی ظرفیت اضافه در تامین پهنای باند اینترنت کشور اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن این ظرفیت نه تنها درباره مسیر ترکیه، بلکه هر مسیر دیگری که با مشکل مواجه شویم این امکان وجود دارد که ظرفیت مذکور را جایگزین کنیم.

رادکانی حجم ظرفیت اضافه پهنای باند را حدود ۲۵ درصد از ظرفیت پهنای باند کشور دانست و در پاسخ به این سوال که طی ماه‌های اخیر ترکیه به واسطه تنش‌هایی که در این کشور وجود داشته دائما با مشکلاتی در تامین پهنای باند ایران مواجه بوده، اظهار کرد: خوشبختانه شرایط این کشور به مراتب بهتر از قبل شده و مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد.

وی در پایان یادآور شد: هم اکنون ارتباطات میان دو کشور در حالت نرمال قرار دارد و شرکت ارتباطات زیرساخت هیچ‌گونه مشکلی در تامین پهنای باند از طریق مسیر این کشور ندارد.

کد خبر : ۳۹۱۸۹۲