خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه قنادی و شیرینی فروشی تهران:

قیمت شکر به 3800 تومان رسید/ احتمال افزایش قیمت شیرینی در بازار

رئیس اتحادیه قنادی و شیرینی فروشی تهران گفت: در یک ماه اخیر قیمت هر کیلوگرم شکر از 2200 تومان به 3800 تومان افزایش یافته است.

علی بهرمند-رئیس اتحادیه قنادی و شیرینی فروشی تهران- در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت تولیدکنندگان شیرینی با توجه به افزایش قیمت شکر و روغن در بازار بیان داشت: تولیدکنندگان این محصول وضعیت مناسبی ندارند؛ بازار با افزایش قیمت روغن و شکر مواجه است؛ اما تا اعلام رسممی اتحادیه هیچ واحد فروشی حق افزایش قیمت را ندارد.

او افزود: سودجویی و زیاده‌خواهی برخی موجب شده است که تعادل در بازار بهم بخورد.برخی فروشندگان بدلیل فشار مالی اقدام به تعطیلی واحدهای فروش کرده و مشخص نیست که این مساله تا چه زمانی ادامه دارد.

رئیس اتحادیه قنادی و شیرینی فروشی تهران در ادامه تاکید کرد که شکر به عنوان یکی از کالاهای اساسی مصرف‌های زیادی بویژه در صنایع شیرینی و شکلات و مصارف خانگی دارد که افزایش قیمت آن می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش قیمت بسیاری از کالاها داشته باشد.

او افزود: درخواست افزایش قیمت شیرینی را ارسال کرده ایم که با مخالفت سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده مواجه شده است.

رئیس اتحادیه قنادی و شیرینی فروشی تهران در خصوص افزایش قیمت روغن بیان داشت: علاوه بر افزایش قیمت شکر، قیمت‌های روغن نیز تا شنبه با افزایش 9 درصدی مواجه خواهد شد و مشخص نیست که با این شرایط تولیدکنندگان چگونه باید به فعالیت خود ادامه دهند.

کد خبر : ۳۹۲۲۵۹