خبرگزاری کار ایران

مسئول روابط عمومی آب منطقه ای استان چهار محال و بختیاری در گفت‌وگو با ایلنا

حقابه کشاورزان بلداجی کم نمی‌شود/ آب به اصفهان منتقل نمی‌شود

بنا به گفته ادنانی قرار نیست آبی از تالاب چغاخور به اصفهان منتقل شود و در انتقال آب به دشت سفید نیز حقابه کشاورزان دیده شده است.

ادنانی مسئول روابط عمومی آب منطقه ای استان چهار محال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره درگیری های اخیر بر سر انتقال آب از چغاخور به دشت سفید درمنطقه  بلداجی گفت: طرح انتقال آب از سد چغاخور برای صنایع شرق استان چهار محال و بختیاری دیده شده و قرار نیست آبی به اصفهان منتقل شود که بر سر این موضوع بین کشاورزان  اختلاف وجود دارد.

 وی با اشاره به دغدغه و نگرانی کشاورزان بابت کم شدن حقابه شان اظهار داشت: عده ای سودجو همواره به دنبال تنش و متشنج کردن فضا هستند، اما خوشبختانه با ریش سفیدی بزرگان منطقه مسئله حل شده و تنشی کاهش یافته است.

 ادنانی تصریح کرد: آب منطقه ای قول داده که اولویت با کشاورزان منطقه باشد در حالی که به این افراد تلقین شده بود که حقابه کشاورزی آنها قرار است منتقل شود.

وی اظهار داشت: ما  در جلسه ای متقاعدشان کرده و تعهد دادیم که اول آب کشاورزی تامین می شود و مازاد آن برای صنعت فرستاده می شود.

مسئول روابط عمومی آب منطقه ای استان گفت: در حال حاضر وضعیت به حالت آرام برگشته و مشکلی نیست و مسئله در حال حل شدن است. 

وی یادآور شد: عده ای به دنبال آشوب هستند و هدف شان بر هم زدن نظم عمومی است و تمام آنچه منتشر می شود با واقعیت مطابقت ندارد.

ادنانی گفت: طبق مذاکرات انجام گرفته  مازاد آب کشاورزی به صنعت دشت سفید منتقل می شود و قرار نیست آبی از کشاورزی کسر شود.

کد خبر : ۳۹۲۳۰۲