خبرگزاری کار ایران

سخنگوی انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی به ایلنا خبر داد:

جلسه امشب بانک مرکزی و وزرات صنعت برای افزایش مدت زمان استفاده از کارت‌های اعتباری

حمیدرضا غزنوی گفت: صبح امروز در جلسه کارگروه مقرر شد میزان اعتبار کارت‌های اعتباری از 6 میلیون تومان به 10 میلیون تومان افزایش پیدا کند و 4 نهاد قوه قضائیه، بنیاد شهید، کمیته امداد و سازمان ثبت احوال نیز به این طرح اضافه شوند.

سخنگوی انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از جلسه امشب این انجمن با وزارت صنعت و بانک مرکزی برای افزایش مدت اعتبار کارت‌های اعتباری خبر داد و افزود: امشب قرار است این انجمن با نمایندگان وزارت صنعت و بانک مرکزی برای افزایش مدت اعتبار کارت های اعتباری از 3 ماه به 6 ماه تصمیم گیری کند.

حمیدرضا غزنوی افزود: صبح امروز نیز در جلسه کارگروه مقرر شد میزان اعتبار این کارت ها از 6 میلیون تومان به 10 میلیون تومان افزایش پیدا کند و 4 نهاد قوه قضائیه، بنیاد شهید، کمیته امداد و سازمان ثبت احوال نیز به این طرح اضافه شوند.

وی افزود: در جلسه صبح تمام خواسته های تولید کنندگان محقق نشد اما این افزایش گام مهمی در حمایت از صنایع داخلی و کارخانجات تولید کننده لوازم خانگی است.

غزنوی با اشاره به تاثیر گذاری این طرح بر بازار این حوزه اظهار داشت: خوشبختانه با این روش استقبال خوبی از کالای ایرانی صورت گرفته به طوری که میزان فروش این محصولات نسبت به ماه رمضان 100 درصد افزایش داشته است. به طوری که از زمان اجرای این طرح نزدیک به 20 میلیارد تومان تراکنش در صنعت لوازم خانگی داخلی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: امید داریم با اجرای این طرح بخشی از کالاهایی که در انبارها مانده بود به فروش برسد ضمن آنکه این امر نشان دهنده این است که مردم به تولید داخلی اعتماد دارند و در صورت مهیا شدن اعتبار از این نوع کالاها خریداری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: میزان اعتباری که برای این طرح در نظر گرفته شده 4 هزار و 200 میلیارد ریال است که تاکنون نیم درصد آن محقق شده اما با توجه به اینکه انتظار می رود از این طرح استقبال گسترده ای صورت بگیرد به صورت مرحله ای جلو خواهیم رفت.  

کد خبر : ۳۹۲۶۷۱