خبرگزاری کار ایران

خسروتاج اعلام کرد:

ادغام اتحادیه‌ها همراه با کارشناسی/ نمی‌خواهیم در حق اتحادیه‌ای اجحاف شود

قائم‌مقام وزیر صنعت بر ادغام اتحادیه‌ها همراه با کار کارشناسی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی خسروتاج در اجلاس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه این امر هرچه زودتر باید انجام شود و جزو درخواست واحدهای صنفی سراسر کشور است بر اجرایی‌شدن در سال‌جاری تاکید کرد.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ما در حال حاضر 3 میلیون واحد صنفی و 8 هزار اتحادیه داریم و هم‌پوشانی وظایف آنها باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی برای اصناف شده است.

وی در ادامه افزود: ممکن است با ادغام برخی اتحادیه‌ها منافع برخی به خطر قرار گیرد اما ما باید دنبال صلاح کشور و اقتصاد باشیم و بر آن اساس تصمیم‌گیری کنیم. نزدیک به 20 سال است این طرح مطرح شده اما بنا داریم امسال با توجه به تاکید وزیر صنعت آن را عملی کنیم.

خسروتاج تصریح کرد: ادغام اتحادیه در هیات‌عالی نظارت که متشکل از 16 نفر و با عضویت مقام‌های عالی همچون وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی است به اتفاق آرا تصویب شده است.

وی ادامه داد: هفته گذشته به سازمان توسعه و تجارت اعلام کردیم واحدهای صنفی ما توانایی صادرات دارند و دنبال این هستیم در 30 نمایشگاه خارج از کشور شرکت کنیم که قرار است با تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات اصناف خود را برای حضور در این نمایشگاه و تقویت آنها آماده کنیم و به همین منظور به اتاق اصناف ایران اعلام کرده‌ایم هماهنگی لازم را برای ساماندهی اتحادیه‌ها انجام دهد.

قائم‌مقام وزیر صنعت به نگرانی برخی اتحادیه ها نسبت به طرح ادغام اشاره کرد و گفت: ما سعی می‌کنیم این ادغام با کار کارشناسی انجام گیرد و من به آقای مس‌فروش(رییس سازمان صنعت و معدن استان تهران) نیز اعلام کردم تیم‌های کارشناسی قوی تشکیل دهد تا در حق هیچ اتحادیه‌ای اجحاف نشود.

خسروتاج در پایان متذکر شد: امروز فاصله اتاق اصناف با اتاق بازرگانی زیاد شده و ما دنبال آن هستیم که این فاصله را کم کنیم. ما امروز مشکلات زیادی در قانون نظام صنفی داریم که اصلاحیه آن را تدوین کرده و از شما روسای اتحادیه‌ها انتظار داریم نظرات و پیشنهادات خود را قبل از ابلاغ و ارایه آن به مجلس ارایه دهید.

کد خبر : ۳۹۳۸۸۷