خبرگزاری کار ایران

مسئول برنامه‌ریزی طرح توسعه میدان یادآوران:

میزان تولید در غرب کارون به 200 هزار بشکه در روز می‌رسد/ تا سه ماه آینده با عراق برابر می‌شویم

نجاریان گفت: با حسن مدیریت ما توانسته‌ایم بالغ بر 54 میلیون بشکه نفت از یادآوران تولید کنیم اما طرف عراقی با توجه به محاسبات ما دراین میدان به ما نخواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا مجید نجاریان مسئول برنامه‌ریزی طرح توسعه میدان یادآوران در حاشیه بازدید خبرنگاران از میادین مشترک با عراق در غرب کارون درباره میزان تولید در هریک از 5 میدان و مقاسه تولید و برداشت با طرف عراقی اظهار داشت: تعهد ما برای تولید و برداشت از یادآوران 85 هزار بشکه در انتهای قرارداد بوده که اکنون 15 هزار بشکه بیش از تعهد یعنی تا صدهزار بشکه در روز تولید می‌شود.

وی افزود: از میدان نفتی آزادگان جنوبی براساس تولید زودهنگام 50 هزار بشکه در روز تولید داریم که تا سه ماه آینده 30 هزار بشکه به این عدد اضافه شده و به رقم 80 هزار بشکه در روز می‌رسد.

نجاریان با بیان اینکه ما امروز در غرب کارون 225هزار بشکه در روز تولید می‌کنیم خاطرنشان کرد: تا سه ماه آینده از آزادگان جنوبی 30 هزار بشکه دیگر تولید خواهیم داشت و به این ترتیب میزان تولید به 255 هزار بشکه خواهد رسید.

وی ادامه داد: از میدان یاران شمالی هم طی سه ماه اینده 30 هزار بشکه تولید خواهیم داشت و میزان تولیدمان را به 285هزار بشکه خواهیم رساند.

مسئول برنامه‌ریزی طرح توسعه میدان یادآوران با اشاره به اینکه عراق در غرب کارون با میدان‌های آزادگان شمالی و جنوبی و یاران شمالی و جنوبی مشترک است خاطرنشان کرد: طرف عراقی در حال حاضر از این میادین 200 هزار بشکه در روز تولید دارد. بنابراین عراق در مجنون 200 هزار بشکه تولید دارد و ما نیز تا سه ماه آینده به همین 200 هزار بشکه در روز تولید خواهیم رسید و با عراق مساوی می‌شویم.

وی تاکید کرد: اگر به میادین غرب کارون میدان یادآوران را نیز اضافه کنیم می‌بینیم که عراق در مجموع کاری نکرده که میدان یادآوران را تهدید کند.

وی ادامه داد: در سمت راست یادآوران در کشور عراق نهر عمر و میدان سندباد است که روی آن کار کرده است.

نجاریان خاطرنشان کرد: با حسن مدیریت ما توانسته‌ایم بالغ بر 54 میلیون بشکه نفت از یادآوران تولید کنیم اما طرف عراقی با توجه به محاسبات ما دراین میدان به ما نخواهد رسید.

 

کد خبر : ۳۹۴۰۷۴