خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران:

١٢٠ میلیون مترمکعب گاز در روز به ظرفیت صادرات افزوده می‌شود

اجرای پروژه های بهینه سازی مصرف گاز در برنامه ششم توسعه امکان افزایش روزانه ١٢٠ میلیون مترمکعب گاز به ظرفیت صادرات کشور را فراهم می کند.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، امروز (دوشنبه، چهارم مردادماه) در جلسه آموزشی صنعت نفت گفت: هم اکنون روزانه ٧٠٠ میلیون مترمکعب گاز در بخشهای مختلف، مصرف می‌شود و این مقدار تا پایان برنامه ششم توسعه به ١,٢ میلیارد مترمکعب می رسد.

حمیدرضا عراقی افزود: با آگاهی بخشی رسانه ها به مشترکان، امکان بهینه سازی مصرف گاز فراهم می شود و می توان این گاز را به ارزش افزوده تبدیل کرد.

وی در ادامه با اشاره به ثبت رکورد گازرسانی به نیروگاهها در هفته گذشته اظهار کرد: طی روزهای گذشته با افزایش مصرف برق کشور شاهد تحویل روزانه ٢٥٠ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاهها بودیم.

به گفته معاون وزیر نفت در امور گاز، هم اکنون ٩٠ درصد نیروگاههای کشور از گاز طبیعی بعنوان سوخت مصرفی استفاده می کنند.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این که هم اکنون گاز تولید شده در کشور معادل ٦ میلیون بشکه نفت در روز است گفت: حدود ٥٠ هزار مگاوات ساعت برق کشور با انرژی گاز تولید و در کشور مصرف می شود.

وی با بیان این که شرکت ملی گاز ایران، زنجیره ارزش است و وظیفه فرآورش تا توزیع گاز را برعهده دارد، اظهار کرد: افزون بر این وظایف، طرح های توسعه صنعت گاز کشور نیز در کشور اجرا می شود.

عراقی با بیان این که هم اکنون ساخت یکهزار کیلومتر خطوط گاز استانی در حال اجراست، ادامه داد: بر اساس برنامه خط نهم و یازدهم سراسری باید اجرا و خط ششم سراسری نیز باید تکمیل شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، تاکنون ٢٠ هزار روستا به شبکه سراسری پیوسته و گازرسانی به پنج هزار روستا نیز در دست اجراست.

وی در پایان یادآور شد: دوشنبه هفته آینده (١١ مردادماه) آیین پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران با حضور مقامات ارشد کشور در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.

 

کد خبر : ۳۹۴۱۴۸