خبرگزاری کار ایران

افزایش بی سابقه قیمت مرغ در بازار

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی یکی از علل افزایش قیمت مرغ را افزایش قیمت نهاده‌های دام و طیر طی یک ماه گذشته عنوان کرد.

محمد یوسفی -رئیس اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی- در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت قیمت مرغ که در روزهای اخیر با افزایش ۴۰۰ تومانی مواجه شده است بیان داشت: قیمت مرغ به ۸۴۰۰ تومان رسیده است که در مقایسه با صبح روز چهارشنبه ۴۰۰ تومان افزایش داشته است؛ همچنین هرکیلوگرم ران مرغ با کمر ۷۴۰۰ تومان و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ و ۸۴۰۰ تومان است.

او تاکید کرد که اگر مصرف کنندگان از خرید مرغ منجمد در بازار استقبال کنند، مجبور به خرید این کالا با قیمت بالاتر نخواهند شد.

یوسفی در ادامه گفت: کاهش جوجه ریزی و افزایش تقاضا یکی از دلایل افزایش قیمت این محصول در بازار است که افزایش  قیمت نهاده‌های  دام و طیور نیز در این افزایش قیمت دخیل بوده است؛ چراکه قیمت ذرت وارداتی ۵۰ درصد گران شده است؛ البته درباره گرانی قیمت ذرت، وزارت جهاد کشاورزی باید توضیح دهد؛ چرا که قیمت جهانی این محصول  در سه ماه گذشته تغییر محسوسی نداشته و با نوسانات اندکی روبرو بوده است.

او در خصوص قیمت جهانی ذرت بیان داشت: میانگین قیمت ذرت برزیل، کنجاله سویا پلت و جو درمبادی ورودی کشور به ترتیب ۹۵۴، ۱۴۳۰و ۷۸۰ تومان است.

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی تاکید کرد که در یک ماه اخیر  هرکیلوگرم ذرت دامی خارجی از  ۶۳۰ تومان  به ۹۵۰ تومان تا هزار تومان افزایش‌یافته است و شرکت پشتیبانی امور دام نیز هر کیلوگرم از این محصول را ۸۸۰ تومان عرضه می‌کند؛ این افزایش قیمت نهاده‌های دامی به خاطر افزایش قیمت مقطعی جهانی ذرت و مشکلات پیش روی واردات از بابت نقل‌ و انتقال پول است.

به گزارش ایلنا، رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران نیز اعلام کرده است که زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه دولت قصد دارد، ارز مبادله‌ای ذرت را حذف کند به گوش می‌رسد؛ ضمن اینکه عرضه ذرت داخلی در بورس کالا نیز یکی از دلایل گرانی این محصول است.

کد خبر : ۳۹۵۴۹۸