خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ مطرح کرد:

کل فروش انرژی کشور معادل یک‌ششم نیاز شرکت‌های توزیع/ رتبه چهاردهم مصرف برق را در دنیا داریم

مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ گفت: کل فروش انرژی کشور، معادل یک ششم کل نیاز شرکت‌های توزیع و هزینه‌های آنان در زمینه‌های مختلف است.

به‌گزارش ایلنا، "سیدمحمد هاشمی" در نشست خبری صبح امروز با خبرنگاران در پاسخ به سؤال یکی خبرنگاران در مورد میزان نصب انرژی‌های تجدیدپذیر، گفت: تاکنون 755 کیلووات ساعت انرژی خورشیدی و حدود 50 مگاوات برق تجدیدپذیرDG) ) در تهران نصب شده است.

وی افزود: مطالبات مالی شرکت توزیع برق تهران بزرگ از ارگان‌های مختلف حدود 200 میلیارد تومان است که امیدواریم تا پایان سال تسویه شود.

مهندس هاشمی تصریح کرد: ما به هیچ عنوان در تهران خاموشی برنامه‌ریزی شده نداریم و از مردم دعوت می‌کنیم برای تداوم این سیاست در امر صرفه‌جویی برق به‌ویژه در ساعت‌های پیک مصرف با ما همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به ما اجازه داده شده هزار میلیارد تومان از فاینانس استفاده کنیم که البته هنوز در مرحله مذاکره است.

مدیرعامل شرکت توزیع تهران بزرگ با اشاره به شرایط قطع خدمات برق‌رسانی برای مشترکین بدهکار، اظهار داشت: معمولاً به قبوض بالای 30 هزار تومان اخطار داده می‌شود و در صورت عدم تسویه حساب، اقدام به قطع خدمات برق رسانی به مشترک می‌شود.

وی تأکید کرد: به ازای هر اخطار به مشترک، 4 هزار تومان به عنوان جریمه به قیمت نهایی اضافه می‌شود.

هاشمی ادامه داد: هم‌اکنون از نظر شاخص مصرف برق در جهان در رتبه چهاردهم دنیا هستیم و متاسفانه جزو پرمصرف‌ها محسوب می‌شویم.

وی تصریح کرد: سال گذشته ما 19 هزار و 300 گیگاوات ساعت فروش برق داشتیم که ماحصل درآمدی آن حدود دو هزار و 300 میلیارد تومان بوده است.

وی تأکید کرد: با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که کل فروش انرژی کشور، معادل یک ششم کل نیاز شرکت‌های توزیع و هزینه‌های آنان در زمینه‌های مختلف است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران گفت: در حال حاضر شیوه نامه‌ای میان وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی وجود دارد که امیدواریم با انجام این تعاملات بتوان روند تلفات انرژی در بخش ساختمان را به حداقل رساند.

 

کد خبر : ۳۹۶۶۳۶