خبرگزاری کار ایران

در قالب مذاکره با یک شرکت آلمانی

همکاری برای صادرات گاز ایران به اروپا در دستور کار قرار گرفت

مذاکره یک شرکت آلمانی معتبر با شرکت ملی گاز ایران در زمینه خرید گاز، شرایط را برای صادرات و ارسال گاز ایران به اروپای غربی فراهم می کند.

به گزارش ایلنا، مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران، گفت: هم اکنون در حال مذاکره با این شرکت معتبر آلمانی هستیم.

عزیزا... رمضانی در ادامه با اشاره به مذاکره با یک شرکت خصوصی برای سوآپ گاز نیز اظهار کرد: مذاکره برای سوآپ گاز ترکمنستان با آذربایجان از سوی ایران و از طریق یک شرکت خصوصی به طور جدی پیگیری می شود.

وی با اشاره به دیگر مذاکرات برای افزایش سهم ایران در تجارت جهانی گاز، یادآور شد: هم اکنون مذاکره با کشورهای عمان، کویت، امارات و... در دست اجراست و با نهایی شدن این مذاکرات امکان امضای قرارداد فراهم می شود.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: مطالعه بازارهای جدید نیز در دستور کار این مدیریت قرار دارد که شامل توسعه بازار ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، افغانستان، اروپای شرقی و غربی، هند، چین و آسیای جنوب شرقی از طریق ال ان جی خواهد بود.

وی با بیان این که تاکنون تفاهمنامه هایی نیز با شرکتهای بزرگ بین المللی در حوزه گاز امضا شده است، گفت: تفاهمنامه شرکت ملی گاز ایران با شرکت گازپروم که مباحث زنجیره ارزش گاز را در قالب  ٦ کارگروه دنبال می کند، تفاهم نامه سه جانبه میان شرکت ملی گاز ایران، شرکت توربوکمپرسور نفت و شرکت زیمنس آلمان در حوزه توربوکمپرسورهای صنعت گاز، تفاهمنامه با شرکت تلکام کره جنوبی (SK Telecom) در رابطه با هوشمندسازی گاز، تفاهمنامه با شرکت کوگس کره جنوبی در رابطه با سرمایه گذاری و ساخت خطوط لوله گاز سراسری، تفاهمنامه با یک شرکت بلژیکی در زمینه ال ان جی و خط انتقال گاز و تفاهنامه با یک شرکت فرانسوی از جمله مواردی بشمار می رود که تاکنون امضا شده است.

رمضانی ادامه داد: مذاکره با شرکتها و کشورها برای توسعه همکاری دو یا چند جانبه در زمینه تجارت گاز طبیعی، ال ان جی، سی ان جی، ال پی جی، گوگرد، جذب منابع مالی، ذخیره سازی گاز طبیعی به طور BOT، BOO و EPCF، از دیگر فعالیتهای این مدیریت بشمار می رود.

 

کد خبر : ۳۹۶۶۶۴